EN
  • Anasayfa
  • BYT6001 Bitkilerde Gen Aktarımı (2025 - 2026 / . Yarıyıl)
  • EN
BYT6001 - Bitkilerde Gen Aktarımı
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Bitkilerde Gen Aktarımı BYT6001 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
BİYOTEKNOLOJİ - DR
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Sema LEBLEBİCİ (Yıl: 2025 - 2026) Doç. Dr. Sema LEBLEBİCİ (Yıl: 2021 - 2022)
Ders Veren
Amaç

Gen izolasyonu ve klonlanması, gen aktarımının prensipleri, dolaylı ve doğrudan gen aktarım yöntemleri, gen aktarımının teyidinde kullanılan yöntemler ve aktarılan genin ifadesinin belirlenmesi, genoma entegrasyonu ve kalıtımının öğrenilmesi; genetiği değiştirilmiş organizmaların yararları ve olası zararlarının tartışılması.

Ders İçeriği

DNA’nın moleküler yapısı ve kromozomlar, replikasyon,transkripsiyon, translasyon, gen izolasyonu ve klonlanması, Agrobacterium aracılığıyla gen aktarımı, doğrudan gen aktarma yöntemleri, markör ve raportör Genler, abiyotik ve biyotik stres faktörlerine dayanıklı transgenik bitkilerin geliştirilmesi, genetiği değiştirilmiş organizmalar ve kullanım alanları, GDO'lar ile ilgili etik kurallar ve biyogüvenlik.

Ders Kaynakları Genetiği Değiştirilmiş Organizmalar: Gizem Çözüldü
Tarımda genetiği değiştirilmiş organizmalar: ekonomi ve politika
Bitki Biyoteknolojisi -2
Güncel makaleler
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS 3,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 DNA’nın moleküler yapısı ve kromozomlar Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
2 Replikasyon, transkripsiyon, translasyon Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
3 Gen aktarımının prensipleri Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
4 Markör ve raportör genler Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
5 Vektör sistemleri Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
6 Agrobacterium aracılığıyla gen aktarımı Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
7 Doğrudan gen aktarma yöntemleri Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav Ders
9 Gen Aktarımının Teyidi (Histokimyasal GUS Analizi, PCR, RT-PCR, Southern Blot) Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
10 Gen Aktarım Frekansının Artırılmasında Kullanılan Yöntemler Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
11 Abiyotik streslere dayanıklı transgenik bitkilerin geliştirilmesi Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
12 Biyotik streslere dayanıklı transgenik bitkilerin geliştirilmesi Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
13 Genetiği değiştirilmiş organizmalar ve kullanım alanları Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
14 Genetiği değiştirilmiş organizmaların yararları ve olası zararları Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
15 Genetiği değiştirilmiş organizmalar ile ilgili etik kurallar ve biyogüvenlik Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
16 Final Sınavı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
DNA’nın moleküler yapısını, replikasyon, transkripsiyon, translasyonu öğrenir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Dolaylı ve doğrudan gen aktarım yöntemlerini ve gen aktarımının prensiplerini öğrenir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Markör ve raportör genler ile vektör sistemleri öğrenir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Abiyotik ve biyotik streslere dayanıklı transgenik bitkilerin geliştirilmesi hakkında bilgi sahibi olur. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Genetiği değiştirilmiş organizmaların kullanım alanları, yararları ve zararları ile ilgili bilgi sahibi olur. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Ortalama Değer