| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Bitkilerde Gen Aktarımı | BYT6001 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | BİYOTEKNOLOJİ - DR |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Sema LEBLEBİCİ (Yıl: 2025 - 2026) Doç. Dr. Sema LEBLEBİCİ (Yıl: 2021 - 2022) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Gen izolasyonu ve klonlanması, gen aktarımının prensipleri, dolaylı ve doğrudan gen aktarım yöntemleri, gen aktarımının teyidinde kullanılan yöntemler ve aktarılan genin ifadesinin belirlenmesi, genoma entegrasyonu ve kalıtımının öğrenilmesi; genetiği değiştirilmiş organizmaların yararları ve olası zararlarının tartışılması. |
| Ders İçeriği |
DNA’nın moleküler yapısı ve kromozomlar, replikasyon,transkripsiyon, translasyon, gen izolasyonu ve klonlanması, Agrobacterium aracılığıyla gen aktarımı, doğrudan gen aktarma yöntemleri, markör ve raportör Genler, abiyotik ve biyotik stres faktörlerine dayanıklı transgenik bitkilerin geliştirilmesi, genetiği değiştirilmiş organizmalar ve kullanım alanları, GDO'lar ile ilgili etik kurallar ve biyogüvenlik. |
| Ders Kaynakları |
Genetiği Değiştirilmiş Organizmalar: Gizem Çözüldü
Tarımda genetiği değiştirilmiş organizmalar: ekonomi ve politika Bitki Biyoteknolojisi -2 Güncel makaleler |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2023-2024 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | DNA’nın moleküler yapısı ve kromozomlar | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 2 | Replikasyon, transkripsiyon, translasyon | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 3 | Gen aktarımının prensipleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 4 | Markör ve raportör genler | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 5 | Vektör sistemleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 6 | Agrobacterium aracılığıyla gen aktarımı | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 7 | Doğrudan gen aktarma yöntemleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 8 | Ara Sınav | Ders |
| 9 | Gen Aktarımının Teyidi (Histokimyasal GUS Analizi, PCR, RT-PCR, Southern Blot) | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 10 | Gen Aktarım Frekansının Artırılmasında Kullanılan Yöntemler | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 11 | Abiyotik streslere dayanıklı transgenik bitkilerin geliştirilmesi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 12 | Biyotik streslere dayanıklı transgenik bitkilerin geliştirilmesi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 13 | Genetiği değiştirilmiş organizmalar ve kullanım alanları | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 14 | Genetiği değiştirilmiş organizmaların yararları ve olası zararları | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 15 | Genetiği değiştirilmiş organizmalar ile ilgili etik kurallar ve biyogüvenlik | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 16 | Final Sınavı | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| DNA’nın moleküler yapısını, replikasyon, transkripsiyon, translasyonu öğrenir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Dolaylı ve doğrudan gen aktarım yöntemlerini ve gen aktarımının prensiplerini öğrenir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Markör ve raportör genler ile vektör sistemleri öğrenir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Abiyotik ve biyotik streslere dayanıklı transgenik bitkilerin geliştirilmesi hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Genetiği değiştirilmiş organizmaların kullanım alanları, yararları ve zararları ile ilgili bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
|---|
| Ortalama Değer |