| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| İleri Bitki Mikrobiyolojisi | BYT6016 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | BİYOTEKNOLOJİ - DR |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Fadime ÖZDEMİR (Yıl: 2025 - 2026) Doç. Dr. Fadime ÖZDEMİR (Yıl: 2023-2024) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Bitki kök, gövde ve yaprak kısımlarındaki mikrobiyotayı anlatmak ve Bitkilerde bakteriler tarafından oluşturulan hastalıkları ve önemini anlatmak |
| Ders İçeriği |
Bitki kök, gövde ve yaprak mikrobiyotası ve bitkide meydana gelen hastalıklar ile tanımlamaları. |
| Ders Kaynakları |
BİTKİ BAKTERİ HASTALIKLARI, Hikmet Saygılı Fikrettin Şahin Yeşim Aysan
|
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
100
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 14 | 14 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 15 | 1 | 15 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 8 | 1 | 8 |
| Ödev 2 | Ödev 2 | 8 | 1 | 8 |
| Final | Final | 15 | 1 | 15 |
| Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 7 | 5 | 35 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 193 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,57 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Bitki mikrobiyolojisine giriş, virüsler, bakteriler ve funguslar | Tartışmalı Ders |
| 2 | Patojenlerin bitkilere penetrasyonu | |
| 3 | Enfeksiyona mekanik ve kimyasal bariyerler | |
| 4 | Hipersensitif reaksiyon | Tartışmalı Ders |
| 5 | Saprotroflar ve bitki patojeni olarak mikroorganizmalar | Tartışmalı Ders |
| 6 | Çiçek, tohum ve meyva mikrobiyolojisi | Tartışmalı Ders |
| 7 | Gövde mikrobiyolojisi | Tartışmalı Ders |
| 8 | Yaprak mikrobiyolojisi | Tartışmalı Ders |
| 9 | Kök mikrobiyolojisi | Tartışmalı Ders |
| 10 | Ara sınav | Tartışmalı Ders Sözlü |
| 11 | Mikorizal birlikler | Tartışmalı Ders Sözlü |
| 12 | Rizobial birlikler | Tartışmalı Ders Sözlü |
| 13 | Bitki atıklarının parçalanması ve endüstriyel uygulamaları | Tartışmalı Ders Sözlü |
| 14 | Atmosferik kirleticilerin mikrobiyal komüniteler üzerine etkisi | Tartışmalı Ders Sözlü |
| 15 | Medikal öneme sahip fungal sporlar ve tahıllarla ilişkisi | Tartışmalı Ders Sözlü |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Bitki Hastalıklarını bilir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Bitki Mikrobiyatasını bilir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Farklı Bitki Hastalıkları Hakkında Bilgisi Olur. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
|---|
| Ortalama Değer |