EN
  • Anasayfa
  • BYT6017 İleri Biyoteknoloji (2025 - 2026 / . Yarıyıl)
  • EN
BYT6017 - İleri Biyoteknoloji
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
İleri Biyoteknoloji BYT6017 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
BİYOTEKNOLOJİ - DR
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Veli ŞİMŞEK
Ders Veren
Amaç

Biyoteknolojinin temel teorisini ve kullanım alanlarını öğretmek( Tıp, Çevre, Tarım, Hayvancılık vb. gibi), Rekombinant DNA Teknolojisi ve Gen Mühendisliğinde yoğun olarak kullanılan yöntemleri teorik ve uygulamalı bir bakış açısıyla tanıtmak, kullanılan modern araç ve teknikleri hakkında bilgi sahip olmalarını sağlamak.

Ders İçeriği

Biyoteknolojinin tarihçesi ve amacı. Biyoteknolojinin diğer bilim dallarıyla ilişkisi. Teknoloji ile gelişimi. Mikroorganizmalar. Mikroorganizmalar ve metabolizmaları. Bitki ve hayvan kültürleri. Genetiği değiştirilmiş organizmalar. Fermantasyon teknikleri ve prensipleri. Biyoteknolojide temel işlemler. Biyoteknolojik prosesler. Primer metabolitlerin üretimi. Biyoteknolojinin ahlaki ve hukuki yönleri.

Ders Kaynakları Glick, B.R., Pasternak, J.J., Moleküler Biyoteknoloji (Rekombinant DNA'nın İlkeleri ve Uygulamaları 5. Baskı), ASM Press, 2017
Brown T.A., Gen Klonlaması ve DNA Analizi: Bir Giriş 7. Baskı, Kindle Sürümü, 2015
Lusser M., Parisi C., Damien P, Rodriquez-Cerezo E., Yeni bitki yetiştirme teknikleri (Sanat Durumu ve Ticari Gelişim Beklentileri), JRC Bilimsel ve Teknik Raporları, 2011
Güncel biyoloji, tıp, genetik, fizik, kimya ve çevre ile ilgili kaynaklar.
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS 3,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Biyoteknolojinin tarihçesi ve amacı Tartışmalı Ders Problem Çözme
2 Klasik ve Modern Biyoteknoloji Kavramları Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
2 Klasik ve Modern Biyoteknoloji Kavramları Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
4 Nükleik Asid Yapı ve Fonksiyonları Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
5 DNA Replikasyonu Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
6 Protein sentezi: Transkripsiyon ve translasyon Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
7 Biyoteknolojide temel işlemler Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
7 Biyoteknolojide temel işlemler Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
9 Ara Sınav Problem Çözme
10 Rekombinant DNA ve Genetik mühendisliği Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
10 Rekombinant DNA ve Genetik mühendisliği Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
12 Rekombinant DNA teknolojisi ve Genetik Mühendsiliğinde kullanılan temel teknikler Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
13 Biyoteknolojik prosesler Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
13 Biyoteknolojik prosesler Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
15 Genetiği değiştirilmiş organizmalar ve Primer metabolitlerin üretimi Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
16 Biyoteknolojinin ahlaki ve hukuki yönleri Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenciler, biyoteknolojik prosesler ve üretim konularını kavrayarak çözüm üretebilirler. Ödev / Proje Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Öğrenciler, biyoteknolojik prosesler ve üretim konularını kavrar. Ödev / Proje Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Öğrenciler, biyoteknolojinin uygulama alanlarını tanımlar. Ödev / Proje Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Öğrenciler, biyoteknolojik prosesler ve üretim konularını kavrayarak çözüm üretebilirler.
Öğrenciler, biyoteknolojik prosesler ve üretim konularını kavrar.
Öğrenciler, biyoteknolojinin uygulama alanlarını tanımlar.
Ortalama Değer