| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| İleri Biyoteknoloji | BYT6017 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | BİYOTEKNOLOJİ - DR |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Veli ŞİMŞEK |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Biyoteknolojinin temel teorisini ve kullanım alanlarını öğretmek( Tıp, Çevre, Tarım, Hayvancılık vb. gibi), Rekombinant DNA Teknolojisi ve Gen Mühendisliğinde yoğun olarak kullanılan yöntemleri teorik ve uygulamalı bir bakış açısıyla tanıtmak, kullanılan modern araç ve teknikleri hakkında bilgi sahip olmalarını sağlamak. |
| Ders İçeriği |
Biyoteknolojinin tarihçesi ve amacı. Biyoteknolojinin diğer bilim dallarıyla ilişkisi. Teknoloji ile gelişimi. Mikroorganizmalar. Mikroorganizmalar ve metabolizmaları. Bitki ve hayvan kültürleri. Genetiği değiştirilmiş organizmalar. Fermantasyon teknikleri ve prensipleri. Biyoteknolojide temel işlemler. Biyoteknolojik prosesler. Primer metabolitlerin üretimi. Biyoteknolojinin ahlaki ve hukuki yönleri. |
| Ders Kaynakları |
Glick, B.R., Pasternak, J.J., Moleküler Biyoteknoloji (Rekombinant DNA'nın İlkeleri ve Uygulamaları 5. Baskı), ASM Press, 2017
Brown T.A., Gen Klonlaması ve DNA Analizi: Bir Giriş 7. Baskı, Kindle Sürümü, 2015 Lusser M., Parisi C., Damien P, Rodriquez-Cerezo E., Yeni bitki yetiştirme teknikleri (Sanat Durumu ve Ticari Gelişim Beklentileri), JRC Bilimsel ve Teknik Raporları, 2011 Güncel biyoloji, tıp, genetik, fizik, kimya ve çevre ile ilgili kaynaklar. |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Biyoteknolojinin tarihçesi ve amacı | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
| 2 | Klasik ve Modern Biyoteknoloji Kavramları | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 2 | Klasik ve Modern Biyoteknoloji Kavramları | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 4 | Nükleik Asid Yapı ve Fonksiyonları | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 5 | DNA Replikasyonu | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 6 | Protein sentezi: Transkripsiyon ve translasyon | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 7 | Biyoteknolojide temel işlemler | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 7 | Biyoteknolojide temel işlemler | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 9 | Ara Sınav | Problem Çözme |
| 10 | Rekombinant DNA ve Genetik mühendisliği | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 10 | Rekombinant DNA ve Genetik mühendisliği | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 12 | Rekombinant DNA teknolojisi ve Genetik Mühendsiliğinde kullanılan temel teknikler | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 13 | Biyoteknolojik prosesler | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 13 | Biyoteknolojik prosesler | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 15 | Genetiği değiştirilmiş organizmalar ve Primer metabolitlerin üretimi | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 16 | Biyoteknolojinin ahlaki ve hukuki yönleri | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Öğrenciler, biyoteknolojik prosesler ve üretim konularını kavrayarak çözüm üretebilirler. | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Öğrenciler, biyoteknolojik prosesler ve üretim konularını kavrar. | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Öğrenciler, biyoteknolojinin uygulama alanlarını tanımlar. | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
|---|
| Öğrenciler, biyoteknolojik prosesler ve üretim konularını kavrayarak çözüm üretebilirler. | ;
| Öğrenciler, biyoteknolojik prosesler ve üretim konularını kavrar. | ;
| Öğrenciler, biyoteknolojinin uygulama alanlarını tanımlar. | ;
| Ortalama Değer |