Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İleri Moleküler Biyoloji Teknikleri | BYT6019 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | BİYOTEKNOLOJİ - DR |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Sözlü anlatım ve laboratuvarda uygulamalı gösterim.. |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Cihan DARCAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Doktora öğrencisi olarak laboratuvarda uygulanacak moleküler biyoloji esaslı temel teknikleri öğretmek |
Ders İçeriği |
Ders kapsamında laboratuvarlarda uygulanan PCR; Real Time PCR, İki boyutlu Jel elektroforez, Tek Boyutlu Jel Elektroforez, Western Blot, DNA veya RNA dizileme, Trasnkriptomik ve Proteomik analizler |
Ders Kaynakları |
Makaleler, derlemeler
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 3,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Moleküler Biyoloji temeli olan teknikler | Tartışmalı Ders |
1 | Moleküler Biyoloji temeli olan teknikler | Tartışmalı Ders |
3 | Real Time PCR | Laboratuar |
3 | Real Time PCR | Laboratuar |
5 | SDS Jel Elektroforez | Laboratuar |
6 | İki Boyutlu SDS Jel Elektroforez | Laboratuar |
6 | İki Boyutlu SDS Jel Elektroforez | Laboratuar |
8 | Ara sınav | Laboratuar Sözlü |
9 | Western blot | Laboratuar |
9 | Western blot | Laboratuar |
11 | DNA ve RNA dizileme | Laboratuar |
11 | DNA ve RNA dizileme | Laboratuar |
13 | Transkriptomik | Laboratuar |
13 | Transkriptomik | Laboratuar |
15 | Transformasyon, Konjugasyon | Laboratuar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Laboratuvarda uygulanan teknikler hakkında bilgi sahibi olur | Laboratuvar Çalışması | Gösterim Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
PCR, Gerçek zamanlı PZR, Western Blot, İki boyutlu jel elektroforez yöntemlerini uygulamalı yapabiliyor olmak | Laboratuvar Çalışması | Gösterim Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Metodlar hakkında ortaya cıkacak sorunları çözebiliyor olmak | Laboratuvar Çalışması | Gösterim Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
---|
Laboratuvarda uygulanan teknikler hakkında bilgi sahibi olur | ;
PCR, Gerçek zamanlı PZR, Western Blot, İki boyutlu jel elektroforez yöntemlerini uygulamalı yapabiliyor olmak | ;
Metodlar hakkında ortaya cıkacak sorunları çözebiliyor olmak | ;
Ortalama Değer |