| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| İleri Moleküler Biyoloji Teknikleri | BYT6019 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | BİYOTEKNOLOJİ - DR |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Sözlü anlatım ve laboratuvarda uygulamalı gösterim.. |
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Cihan DARCAN |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Doktora öğrencisi olarak laboratuvarda uygulanacak moleküler biyoloji esaslı temel teknikleri öğretmek |
| Ders İçeriği |
Ders kapsamında laboratuvarlarda uygulanan PCR; Real Time PCR, İki boyutlu Jel elektroforez, Tek Boyutlu Jel Elektroforez, Western Blot, DNA veya RNA dizileme, Trasnkriptomik ve Proteomik analizler |
| Ders Kaynakları |
Makaleler, derlemeler
|
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Moleküler Biyoloji temeli olan teknikler | Tartışmalı Ders |
| 1 | Moleküler Biyoloji temeli olan teknikler | Tartışmalı Ders |
| 3 | Real Time PCR | Laboratuar |
| 3 | Real Time PCR | Laboratuar |
| 5 | SDS Jel Elektroforez | Laboratuar |
| 6 | İki Boyutlu SDS Jel Elektroforez | Laboratuar |
| 6 | İki Boyutlu SDS Jel Elektroforez | Laboratuar |
| 8 | Ara sınav | Laboratuar Sözlü |
| 9 | Western blot | Laboratuar |
| 9 | Western blot | Laboratuar |
| 11 | DNA ve RNA dizileme | Laboratuar |
| 11 | DNA ve RNA dizileme | Laboratuar |
| 13 | Transkriptomik | Laboratuar |
| 13 | Transkriptomik | Laboratuar |
| 15 | Transformasyon, Konjugasyon | Laboratuar |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Laboratuvarda uygulanan teknikler hakkında bilgi sahibi olur | Laboratuvar Çalışması | Gösterim Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
| PCR, Gerçek zamanlı PZR, Western Blot, İki boyutlu jel elektroforez yöntemlerini uygulamalı yapabiliyor olmak | Laboratuvar Çalışması | Gösterim Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
| Metodlar hakkında ortaya cıkacak sorunları çözebiliyor olmak | Laboratuvar Çalışması | Gösterim Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
|---|
| Laboratuvarda uygulanan teknikler hakkında bilgi sahibi olur | ;
| PCR, Gerçek zamanlı PZR, Western Blot, İki boyutlu jel elektroforez yöntemlerini uygulamalı yapabiliyor olmak | ;
| Metodlar hakkında ortaya cıkacak sorunları çözebiliyor olmak | ;
| Ortalama Değer |