| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| İleri Teknoloji Uygulamalarında Termal Analizler | BYT6020 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | BİYOTEKNOLOJİ - DR |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Gamzenur ÖZSİN |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Önemli bir malzeme fiziksel özelliği olan termal özellikler ve Kontrollu sıcaklık değişimi karşısında belli bir maddenin fiziksel ve kimyasal özelliklerinin ölçülmesi yani termal analizler biyomedikal cihaz araştırmacıları için son derece önemli bir konudur. Bu dersin amacı, biyoteknoloji uygulamalarında kullanım amacına uygun malzeme üretimi için, çalışma performaslarını etkileyen termal özelliklerinin prensiplerinin ve ölçüm yöntemlerinin öğretilmesidir. |
| Ders İçeriği |
Bu ders, kontrollu sıcaklık değişimi karşısında belli bir maddenin fiziksel ve kimyasal özelliklerinin ölçülmesi yani termal analizleriyle malzemelerin kullanım yerine ve amacına uygun malzeme özellikleri eldesini ve bu özelliklerin doğru elde edilmesi amacıyla termal özelliklerin prensiplerini, kullanım amaçlarını, ölçüm yöntemlerini ve uygulamalarını içermektedir. |
| Ders Kaynakları |
• Thermophysical Properties of Materials, l Properties of Materials, Göran Grimvall
ISBN: 978-0-444-82794-4
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Termal Özelliklere Giriş -Termal özelliklerin Uygulama Alanları | Tartışmalı Ders |
| 2 | Termal Analizler: Termogravimetrik analiz (TG), Diferansiyel Termal Analiz (DTA) | Tartışmalı Ders |
| 3 | Termal Analizler: Diferansiyel Taramalı Kalorimetre (DSC) Termo-Mekanik Analiz (TMA/DIL), Simultane Termal Analiz (TG DTA,TG DSC) | Tartışmalı Ders |
| 4 | Bitkilerde ısı iletimi ve uygulamaları | Tartışmalı Ders |
| 5 | Toprakta ısı iletimi ve uygulamaları | Tartışmalı Ders |
| 6 | Termal Iletim modelleri | Tartışmalı Ders |
| 7 | Termal Genleşme ve Ölçümü, | Tartışmalı Ders |
| 8 | ara sınav | Tartışmalı Ders |
| 9 | Termal Iletkenlik ve Ölçüm Yöntemleri I | Tartışmalı Ders |
| 10 | Termal Iletkenlik ve Ölçüm Yöntemleri II | Tartışmalı Ders |
| 11 | Isı Kapasitesi ve Ölçümü | Tartışmalı Ders |
| 12 | Anizotropik Termal Iletkenlik | Tartışmalı Ders |
| 13 | Termal Özellik Ölçümleri Uygulama Örnekleri | Tartışmalı Ders |
| 13 | Termal Özellik Ölçümleri Uygulama Örnekleri | Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Termal özellikleri öğrenir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
|---|
| Termal özellikleri öğrenir | ;
| Ortalama Değer |