| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Tümör İmmünolojisi ve İmmünoterapi | BYT6031 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | BİYOTEKNOLOJİ - DR |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Sinem ÇAĞLAYAN (Yıl: 2021 - 2022) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Kanser gelişiminde immünolojik yanıtın etkinliğini ve önemini anlamak ve tümör immünoterapisi ile ilgili güncel uygulamalar ve çalışmalar hakkında bilgi vermek. |
| Ders İçeriği |
Kanserde immün gözetim ve immünoretapi |
| Ders Kaynakları |
Güncel literatür
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 13 | 26 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 9 | 18 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 14 | 28 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 1 | 13 | 13 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 5 | 5 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 1 | 6 | 6 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 2 | 5 | 10 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
| Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Final | Final | 2 | 1 | 2 |
| Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 3 | 1 | 3 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 170 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 6,67 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Kanserin ayırt edici özellikleri | Tartışmalı Ders |
| 2 | Kanserin ayırt edici özellikleri II | Tartışmalı Ders |
| 3 | İmmün sistemine genel bakış | Tartışmalı Ders |
| 4 | İmmün sistemine genel bakış II | Tartışmalı Ders |
| 5 | Tümör immünolojisi: İmmün takip | Tartışmalı Ders |
| 6 | Tümör immünolojisi: İmmün takip II | Tartışmalı Ders |
| 7 | Kanserin immün sistemi tarafından değiştirilmesi | Tartışmalı Ders |
| 8 | Kanserin immün sistemi tarafından değiştirilmesi II | Tartışmalı Ders |
| 9 | Tümörlerin immünolojik mikroçevre ile ilişkileri | Tartışmalı Ders |
| 10 | Tümör antijenleri | Tartışmalı Ders |
| 11 | İmmünoterapi: Aktif immün cevabın tetiklenmesi | Tartışmalı Ders |
| 12 | İmmünoterapi: Aktif immün cevabın tetiklenmesi II | Tartışmalı Ders |
| 13 | T hücre ve antikorlar ile pasif immünoterapi (adoptif hücre terapisi, anti-tümör antikorlar, kanser aşıları) | Tartışmalı Ders |
| 14 | T hücre ve antikorlar ile pasif immünoterapi II (adoptif hücre terapisi, anti-tümör antikorlar, kanser aşıları) | Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| İmmün sistemin nasıl anti-tümör yanıt oluşturduğunu anlamak | |||
| Tümörlerin bağışıklık sisteminden nasıl kaçtığını kavramak. | |||
| Güncel immünoterapi stratejilerini anlamak. | |||
| İmmün sistemin nasıl anti-tümör yanıt oluşturduğunu anlamak | |||
| Tümörlerin bağışıklık sisteminden nasıl kaçtığını kavramak. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
|---|
| Ortalama Değer |