| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Akarsu Hidroliği | İM5001 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ - YL |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Yıldırım BAYAZIT (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
İnşaat mühendisliği öğrencilerine akarsuların morfolojisi, özellikleri ve sediman taşınımı ve ıslah çalışmaları hakkında bilgi vermek. |
| Ders İçeriği |
Serbest yüzey akışlarının hidroliği, nehirlerin ve havzalarının özellikleri, nehirlerdeki katı madde hareketleri, kararlı kanallar, nehir düzenlemesi. |
| Ders Kaynakları |
Karahan, M.E., Boru ve Açık Kanal Hidroliği (Örnek uygulamalı) Teknik Kitaplar Yayınevi, İstanbul, 1986
Beyazıt M., Avcı, İ., Akarsularda Akım ve Sediment Taşınımı, Birsen Yayınevi, 2010 |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Akarsular ve akarsu sınıflanladırması | Ders |
| 2 | Akarsu ve havzaların karakteristikleri | Ders |
| 3 | Havzaların oluşumu ve dengesi | Ders |
| 4 | Sediment hareketleri ve tanelerin karakteristikleri | Ders |
| 5 | Katı madde hareketinin başlama oluşumu | Ders |
| 6 | Toplam sediment hareketi | Ders |
| 7 | Sediment taşınımında denge ve denge bozulması | Ders |
| 8 | Ara sınav | Ders |
| 9 | Sediment ölçümü | Ders |
| 10 | Akarsu düzenlemesi | Ders |
| 11 | Akarsu planlaması | Ders |
| 12 | Akarsu düzenleme yapıları | Ders |
| 13 | Uygulama | Ders |
| 14 | Final sınavı | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Serbest yüzey akışlarını bilir, hesaplarını yapar ve boyutlandırır. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Akarsuların araştırılması, etkin ve verimli kullanılması için kullanılan yöntem ve uygulamaları bilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Su kaynaklarının ulusal ve uluslararası düzeyde önemi olduğunu bilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Akarsu yapılarının planlanmasında akarsuları özelliklerine göre değerlendirir ve planlar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Gelişen teknoloji ile birlikte daha pratik ve/veya verimli yöntemlerin ortaya çıkabileceğini bilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Serbest yüzey akışlarını bilir, hesaplarını yapar ve boyutlandırır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | ;
| Akarsuların araştırılması, etkin ve verimli kullanılması için kullanılan yöntem ve uygulamaları bilir. | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | ;
| Su kaynaklarının ulusal ve uluslararası düzeyde önemi olduğunu bilir. | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | ;
| Akarsu yapılarının planlanmasında akarsuları özelliklerine göre değerlendirir ve planlar. | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | ;
| Gelişen teknoloji ile birlikte daha pratik ve/veya verimli yöntemlerin ortaya çıkabileceğini bilir. | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | ;
| Ortalama Değer | 4,4 | 4,4 | 4,6 | 4,6 | 4 | 4,2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2,4 | 4 | 4 | 4 | 4 |