| Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | 
                                                                    
                                                                        7,90
                                                                     | 
                                                        
                                                        
                                                            | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | 
                                                                    
                                                                        7,66
                                                                     | 
                                                        
                                                        
                                                            | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. | 
                                                                    
                                                                        7,70
                                                                     | 
                                                        
                                                        
                                                            | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme. | 
                                                                    
                                                                        7,40
                                                                     | 
                                                        
                                                        
                                                            | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | 
                                                                    
                                                                        7,31
                                                                     | 
                                                        
                                                        
                                                            | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. | 
                                                                    
                                                                        6,26
                                                                     | 
                                                        
                                                        
                                                            | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | 
                                                                    
                                                                        6,66
                                                                     | 
                                                        
                                                        
                                                            | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | 
                                                                    
                                                                        6,67
                                                                     | 
                                                        
                                                        
                                                            | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | 
                                                                    
                                                                        6,50
                                                                     | 
                                                        
                                                        
                                                            | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | 
                                                                    
                                                                        6,31
                                                                     | 
                                                        
                                                        
                                                            | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme | 
                                                                    
                                                                        5,60
                                                                     | 
                                                        
                                                        
                                                            | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. | 
                                                                    
                                                                        3,61
                                                                     | 
                                                        
                                                        
                                                            | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | 
                                                                    
                                                                        4,67
                                                                     | 
                                                        
                                                        
                                                            | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | 
                                                                    
                                                                        4,94
                                                                     | 
                                                        
                                                        
                                                            | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. | 
                                                                    
                                                                        4,93
                                                                     | 
                                                        
                                                        
                                                            | Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.	 | 
                                                                    
                                                                        5,88
                                                                     |