EN
  • Anasayfa
  • İM5003 Barajlar (2022 - 2023 / . Yarıyıl)
  • EN
İM5003 - Barajlar
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Barajlar İM5003 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Yıldırım BAYAZIT
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Yıldırım BAYAZIT
Amaç

Baraj tiplerinin tanıtılması, projelendirme esaslarının verilmesi, baraj tipinin seçilmesi ve projelendirilmesi, baraj yapımından önce ve sonra yapılacak diğer yapılar, baraj haznesinin boyutlandırılması ve işletme sistemleri, barajların statik ve dinamik yüklere karşı güvenlik tahkikleri gibi konularda temel bilgileri kazandırmak

Ders İçeriği

Barajın Tanımı ve Genel Bilgiler; Baraj Haznelerinin Tanımı ve Genel Bilgiler; Baraj Yerinin Seçimi; Baraj Yapılma Amaçları; Barajın Çevreye Etkileri; Barajın Sınıflandırılması; Baraj Tipinin Seçimi, Baraja Etki Eden Kuvvetler, Baraj Tipinin Genel Özellikleri, Ağırlık Barajları, Payandalı Barajlar, Kemer Barajlar, Ağırlık Kemer Barajlar, Toprak Dolgu Barajlar, Kaya Dolgu Barajlar, Baraj Hazne Özellikleri, Haznenin Kısımları, Baraj Yüksekliğinin Belirlenmesi, Baraj Haznesinin İşletmesi, Dolusavaklar, Dip Savaklar, Batardolar, Güvenlik Tahkikleri

Ders Kaynakları Baraj Planlama ve Tasarımı Cilt: 1 (Beta Yayınevi), Prof.Dr. Necati Ağıralioğlu
Baraj Planlama ve Tasarımı Cilt: 2 (Beta Yayınevi), Prof.Dr. Necati Ağıralioğlu
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev (Sunum) 20
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
50
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
50
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 3 14 42
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 3 1 3
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 3 1 3
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 4 1 4
Final Final 4 1 4
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 3 1 3
Toplam İş Yükü (Saat) 199
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,80
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Barajın Tanımı ve Genel Bilgiler Baraj Haznelerinin Tanımı ve Genel Bilgiler Ders
2 Baraj Yerinin Seçimi, Baraj Yapılma Amaçları, Barajın Çeyreye Etkileri, Barajın Sınıflandırılması. Ders
3 Baraj Tipinin Seçimi, Baraja Etki Eden Kuvvetler, Baraj Tipinin Genel Özellikleri. Ders
4 Ağırlık Barajları Ders
5 Ağırlık Barajlarında Stabilite Analizleri Ders
6 Kemer Barajlar Ağırlık ve Kemer Barajlar Ders
7 Dolgu Barajların Genel Özellikleri, Toprak Dolgu Barajlar, Kaya Dolgu Barajlar Ders
8 Ara Sınav Ders
9 Baraj Hazneleri Hakkında Genel Bilgiler, Hazne Özellikleri, Haznenin Kısımları Ders
10 Baraj Yüksekliğinin Belirlenmesi, Baraj Haznesinin İşletmesi Ders
11 Dolusavaklar Ders
12 Dolu savaklar ve enerji kırıcı yapılar Ders
13 Dip Savaklar ve Batardolar Ders
14 Final Sınavı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenciler barajların özellikleri ve tasarım esasları hakkında kavramları ve bunlara ait temel ifadeleri öğrenebileceklerdir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Öğrenciler baraj tipinin seçimine etkili parametreleri öğrenebileceklerdir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Öğrenciler değişik baraj tiplerinin boyutlandırma esaslarını öğrenebileceklerdir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Öğrenciler baraj haznelerinin tasarımını öğrenir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Öğrenciler baraj işletmesi ve bakımı ile ilgili konularda bilgi sahibi olup ve yorumlayabilme yeteneği elde eder. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Öğrenciler barajların özellikleri ve tasarım esasları hakkında kavramları ve bunlara ait temel ifadeleri öğrenebileceklerdir. 5 5 5 5 5 4 4 4 4 3 3 2 3 1 2 1
Öğrenciler baraj tipinin seçimine etkili parametreleri öğrenebileceklerdir. 5 5 5 5 5 5 4 3 4 5 2 1 3 2 1 2
Öğrenciler değişik baraj tiplerinin boyutlandırma esaslarını öğrenebileceklerdir. 5 5 5 5 5 5 5 4 4 3 3 2 4 1 3 2
Öğrenciler baraj haznelerinin tasarımını öğrenir. 4 5 4 5 5 5 5 4 2 3 4 4 3 2 2 2
Öğrenciler baraj işletmesi ve bakımı ile ilgili konularda bilgi sahibi olup ve yorumlayabilme yeteneği elde eder. 5 5 5 5 5 5 5 5 4 4 4 3 3 3 3 2