Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Elastisite Teorisi | İM5007 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | |
Amaç |
Şekil değiştiren cisimler mekaniğinde gerilme ve şekil değiştirmenin temel kavramlarını vermek |
Ders İçeriği |
Şekil değiştiren cisimler mekaniğinde problem çözme |
Ders Kaynakları |
Düzlemde Elastisite Teorisi: M. İnan, İstanbul Teknik Üniversitesi Kütüphanesi Sayı:750.
Elasticity: R.Wm. Little, Prentice-Hall, Englewood Cliffs, New Jersey, |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 3,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Gerilme hali | Ders |
1 | Gerilme hali | Ders |
3 | Şekil değiştirme hali | |
3 | Şekil değiştirme hali | |
5 | Çok terimliler ile çözüm | Ders |
6 | Sonlu farklar | Ders |
7 | Fourier serileri ile çözüm | Ders |
8 | Ara sınav | Ders Problem Çözme |
9 | Deneysel elastisite | Ders |
10 | Kutupsal koordinatlarda iki boyutlu problemler | Ders |
10 | Kutupsal koordinatlarda iki boyutlu problemler | Ders |
12 | Mekanik titreşim denklemleri ve Fourier çözümleri | Ders |
12 | Mekanik titreşim denklemleri ve Fourier çözümleri | Ders |
14 | Burulma | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Katı cisimler mekaniğinin temel özellikleri ve problemlerini öğrenmek | Sözlü Sınav | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Mühendislikte uygulamalı problemler | Sözlü Sınav | Problem Çözme Beyin Fırtınası | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Katı cisimler mekaniğinin temel özellikleri ve problemlerini öğrenmek | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | ;
Mühendislikte uygulamalı problemler | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | ;
Ortalama Değer | 5 | 4,5 | 5 | 5 | 4,5 | 4,5 | 4,5 | 4,5 | 4,5 | 4,5 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 |