Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Geoteknik Deprem Mühendisliği | İM5009 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Nazile URAL |
Ders Veren | Prof. Dr. Nazile URAL |
Amaç |
Bu dersin amacı, yerel zemin koşullarına bağlı olarak depremler sırasında zemin yapılarına gelen deprem kuvvetlerindeki farklılıkların ve buna bağlı olarak uyulması gereken tasarım ve inşaat yöntemlerinin öğretilmesidir. |
Ders İçeriği |
Geoteknik deprem mühendisliğine giriş, kavramların tanımlanması, Sismoloji ve deprem, Kuvvetli yer hareketi, Sismik tehlike analizi, Sismik dalga ve yayılması, Dinamik zemin özellikleri, Zemin tepki analizi, Yerel zemin etkileri ve yer hareketi, Sıvılaşma, Sismik şev stabilitesi, Zemin iyileştirmesi. |
Ders Kaynakları |
3
2 1 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 20 |
Ödev (Sunum) | 30 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
10
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
10
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
10
|
Temel Meslek Dersleri
|
30
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
20
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
20
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 15 | 8 | 120 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 20 | 1 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 200 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,84 | |||
AKTS | 3,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Geoteknik Deprem Mühendisliği tanımları | Ders |
2 | Depremler | Ders |
3 | Sismik Risk ve Hasarlar | Ders |
4 | Gerilme-Deformasyon ve Kayma Direnci Karakteristikleri | Ders |
5 | Dinamik Zemin Deneyleri | Ders |
6 | Zemin Büyütmesi | Ders |
7 | Sıvılaşma | Ders |
8 | Sıvılaşma Tayini Metodları | Ders |
9 | Sıvılaşabilir Zeminlerde Alınabilecek Önlemler | Ders |
10 | Sismik Bölgelerde Temel Dizaynı | Ders |
11 | Deprem Bölgelerinde Şev Stabilitesi | Ders |
12 | Depremler Sırasında Dayanma Yapılarının Davranışı | Ders |
14 | Geoteknik Deprem Mühendisliğinde Sayısal Metodlar | Ders |
14 | Geoteknik Deprem Mühendisliğinde Sayısal Metodlar | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenciye deprem bilincini kazandırmak ve mezun olduktan sonra yapacağı tüm projelerde depremi gözönünde bulundurmasını sağlamak | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Deprem sırasında çalıştığı alanda zeminden dolayı meydana gelebilecek yenilmelerin farkına varabilmek | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Deprem açısından sakıncalı bulunan bölgelerde uygun projeleri geliştirebilmek ve gerekli önlemleri alabilmek | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Sismik Bölgelerde Temel boyutlandırması yapabilmek | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Geoteknik Deprem Mühendisliğinde Sayısal Yöntemlerin kullanılabilmesi | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Problem Çözme Vaka Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenciye deprem bilincini kazandırmak ve mezun olduktan sonra yapacağı tüm projelerde depremi gözönünde bulundurmasını sağlamak | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 5 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | ;
Deprem sırasında çalıştığı alanda zeminden dolayı meydana gelebilecek yenilmelerin farkına varabilmek | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | ;
Deprem açısından sakıncalı bulunan bölgelerde uygun projeleri geliştirebilmek ve gerekli önlemleri alabilmek | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | ;
Sismik Bölgelerde Temel boyutlandırması yapabilmek | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | ;
Geoteknik Deprem Mühendisliğinde Sayısal Yöntemlerin kullanılabilmesi | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | ;
Ortalama Değer | 5 | 4 | 3,8 | 4 | 4 | 3 | 5 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 |