| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Hidrolojide Stokastik Yöntemler | İM5014 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ - YL |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Yıldırım BAYAZIT (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Stokastik Süreçler konusundaki yöntemleri öğretmektir. |
| Ders İçeriği |
Hidroloji, zaman serileri ve eğilimleri, uygunluk testler, ARMA modeli, hidrolojik seriler |
| Ders Kaynakları |
Hidrolojide İstatistik Yöntemler, Mehmetçik Bayazıt, İstanbul Teknik Üniversitesi
|
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Hidrolojide İstatistik Yöntemlerin Önemi | Ders |
| 2 | Olasılık Teorisi | Ders |
| 3 | İstatistiğin Esasları | Ders |
| 4 | Olasılık Dağılım Fonksiyonları | Ders |
| 4 | Olasılık Dağılım Fonksiyonları | Ders |
| 6 | İstatistik Hipotezler | Ders |
| 6 | İstatistik Hipotezler | Ders |
| 8 | Ara Sınav | Problem Çözme |
| 9 | Korelasyon ve Regresyon | Ders |
| 9 | Korelasyon ve Regresyon | Ders |
| 11 | Hidrolojik Süreçler | Ders |
| 11 | Hidrolojik Süreçler | Ders |
| 13 | Akış Serilerinin Modellenmesi | Ders |
| 13 | Akış Serilerinin Modellenmesi | Ders |
| 15 | Uygulama | Ders Problem Çözme |
| 16 | Final Sınavı | Problem Çözme |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Öğrenci hidrolojide istatistiğin önemini açıklayabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Öğrenci basit, bileşik ve bağımsız olaylar için olasılık hesaplayabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Öğrenci hidrolojik veriler için frekans analizi yapabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Öğrenci hidrolojide kullanılan olasılık dağılım fonksyonlarının parametrelerini hesap edebilir ve en uygun dağılıma karar verebilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Öğrenci korelasyon ve regresyon analizini detaylı bir şekilde hidroljik veri için yapabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenci hidrolojide istatistiğin önemini açıklayabilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | ;
| Öğrenci basit, bileşik ve bağımsız olaylar için olasılık hesaplayabilir. | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | ;
| Öğrenci hidrolojik veriler için frekans analizi yapabilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | ;
| Öğrenci hidrolojide kullanılan olasılık dağılım fonksyonlarının parametrelerini hesap edebilir ve en uygun dağılıma karar verebilir. | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | ;
| Öğrenci korelasyon ve regresyon analizini detaylı bir şekilde hidroljik veri için yapabilir. | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ;
| Ortalama Değer | 4,6 | 4,6 | 4,6 | 4,8 | 4,6 | 4,6 | 4,4 | 4,2 | 4,2 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 |