EN
  • Anasayfa
  • İM5900 Seminer (2025 - 2026 / . Yarıyıl)
  • EN
İM5900 - Seminer
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Seminer İM5900 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Sözlü anlatım, uygulama
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Cenk KARAKURT Prof. Dr. Nazile URAL Dr. Öğr. Üyesi Burak GÖRGÜN Dr. Öğr. Üyesi Hasan BOZKURT Doç. Dr. Özlem ÇALIŞKAN
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Hasan BOZKURT
Amaç

Öğrencinin hakim olduğu bir konuyu veya tez konuları ile ilgili güncel ve eğitim öğretim sürecine katkı sağlayacak bir çalışmayı, bilimsel araştırma yöntemlerine uygun olacak şekilde hazırlayarak, grup önünde konuşabilme, anlatabilme, tartışabilme ve iletişim yeteneğini geliştirmedir.

Ders İçeriği

Araştırma sorusu geliştirme, kaynak tarama, araştırma yöntemi ve kuramsal çerçeve belirleme ve uygulama yapma. Akademik araştırma yapmaya ve tez yazma sürecine hazırlık.

Ders Kaynakları Öğrenci seminerini hazırlarken danışmanının önerdiği kaynakların yanında internetten ve konuyla ilgili her türlü süreli yayınlardan usulüne göre kaynak göstererek yararlanabilir.
Süreli yayınlar, kongre kitapları, lisansüstü tezler, internet araştırmaları, kütüphane taramaları.
Mühendislik kitapları ve online kaynaklar
Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tez Yazım Kılavuzu
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 5 10
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 11 4 44
Önceden planlanmış özel beceriler Özel Destek / Yapısal Örnekler 5 4 20
Önceden planlanmış özel beceriler Rol Yapma / Drama 4 3 12
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 2 3 6
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 4 3 12
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Benzetim 2 3 6
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 5 4 20
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Ara Sınav 2 Ara Sınav 2 1 1 1
Final Final 1 1 1
Uygulama 1 Uygulama 1 1 1 1
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 2 1 2
Uygulama 2 Uygulama 2 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 179
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,02
AKTS 0,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Sunum konularının belirlenmesi Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
2 Bireysel çalışma Sınıf Dışı Çalışma
2 Bireysel çalışma Sınıf Dışı Çalışma
2 Bireysel çalışma Sınıf Dışı Çalışma
2 Bireysel çalışma Sınıf Dışı Çalışma
2 Bireysel çalışma Sınıf Dışı Çalışma
2 Bireysel çalışma Sınıf Dışı Çalışma
2 Bireysel çalışma Sınıf Dışı Çalışma
2 Bireysel çalışma Sınıf Dışı Çalışma
2 Bireysel çalışma Sınıf Dışı Çalışma
2 Bireysel çalışma Sınıf Dışı Çalışma
2 Bireysel çalışma Sınıf Dışı Çalışma
2 Bireysel çalışma Sınıf Dışı Çalışma
2 Bireysel çalışma Sınıf Dışı Çalışma
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Verilen bir konuyu araştırma becerisi kazanma Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Sınıf Dışı Çalışma Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Verilen bir konu hakkında sunum yapabilme Sunum / Seminer Seminer Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
konu hakkında literatür çalışması yapar Ödev / Proje Sınıf Dışı Çalışma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Verilen bir konuyu araştırma becerisi kazanma 4 4 4 4 4 4 4 5 5 4 4 1 4 4 1 3
Verilen bir konu hakkında sunum yapabilme 4 4 4 3 2 4 4 5 5 3 4 1 4 4 1 4
konu hakkında literatür çalışması yapar 4 4 4 4 4 4 5 5 5 5 5 4 4 4 1 4
Ortalama Değer 4 4 4 3,67 3,33 4 4,33 5 5 4 4,33 2 4 4 1 3,67