| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Sonlu Elemanlar Yöntemi | İM5037 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ - YL |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Murat ARAS (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Murat ARAS |
| Amaç |
Bu dersin amacı, sonlu eleman metodunu kullanımı ile sayısal olarak gerilme, termal ve akışkan problemlerini analiz etmeyi öğretmektir. |
| Ders İçeriği |
Dolaysız sonlu elemanlar yöntemi; çubuk sistemler; varyasyonel ve ağırlıklı artık yöntemler; minimum potansiyel enerji ilkesi; düzlem ve üç boyutlu gerilme analizi; ısı geçişi ve akışkanlar mekaniği problemleri; eşparametreli sonlu elemanlar; zamana bağlı problemler; bilgisayar programları ile uygulamalar. |
| Ders Kaynakları |
Moaveni, S., Finite Element Analysis, Theory and Application with ANSYS, Prentice-Hall, Inc., Englewood Cliffs, New Jersey, 2008.
Chandrupatla, T.R., and Belegundu, A.D., Introduction to Finite Elements in Engineering, Prentice-Hall, Inc., Englewood Cliffs, New Jersey, 1991. Cook, R.D., Malkus, D.S., Plesha, M.E., and Witt, R.J., Concepts and Applications of Finite Element Analysis, John Wiley & Sons, Inc., New York, 2002. |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Ödev 1 | 20 |
| Toplam | 50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %50 |
| Toplam | %50 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
100
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 4 | 14 | 56 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 4 | 14 | 56 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
| Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
| Kısa Sınav 2 | Kısa Sınav 2 | 3 | 1 | 3 |
| Final | Final | 4 | 1 | 4 |
| Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 5 | 3 | 15 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 196 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,69 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Sonlu Elemanlar Methodunun temel düşüncelerini anlamak | Ders |
| 2 | Sonlu eleman modellerini kullanarak mühendislik problemlerini tanımlamak | Ders |
| 3 | Tek boyutlu problem için uygun sonlu eleman modelini hazırlamak ve tek boyutlu problemleri oluşturabilmek ve analiz edebilmek | Ders |
| 3 | Tek boyutlu problem için uygun sonlu eleman modelini hazırlamak ve tek boyutlu problemleri oluşturabilmek ve analiz edebilmek | Ders |
| 5 | Kafes yapılar için uygun sonlu eleman modelini hazırlamak ve analiz edebilmek | Ders |
| 5 | Kafes yapılar için uygun sonlu eleman modelini hazırlamak ve analiz edebilmek | Ders |
| 7 | Düzlem gerilme ve düzlem şekil değiştirme durumlarını tanımlayabilmek ve farklı sonlu eleman tipleri ile problemleri modelleyebilmek | Ders |
| 7 | Düzlem gerilme ve düzlem şekil değiştirme durumlarını tanımlayabilmek ve farklı sonlu eleman tipleri ile problemleri modelleyebilmek | Ders |
| 9 | Eksenel simetrik katıları sonlu eleman modeli ile uygun referans çerçevesinde oluşturmak, katı cisimler için gerilme-birim uzama bağıntılarını tanımlamak ve farklı tip sonlu modellerle modelini hazırlamak | Ders |
| 9 | Eksenel simetrik katıları sonlu eleman modeli ile uygun referans çerçevesinde oluşturmak, katı cisimler için gerilme-birim uzama bağıntılarını tanımlamak ve farklı tip sonlu modellerle modelini hazırlamak | Ders |
| 11 | Sonlu eleman kullanarak genel katıları modellemek, katı cisimler için gerilme-birim uzama bağıntılarını tanımlamak ve farklı tip sonlu modellerle modelini hazırlamak | Ders |
| 12 | Skaler alan problemlerini sonlu elemanlar kullanarak modellemek ve analiz etmek | Ders |
| 12 | Skaler alan problemlerini sonlu elemanlar kullanarak modellemek ve analiz etmek | Ders |
| 14 | Dinamik problemleri sonlu elemanlar kullanarak modellemek ve analiz etmek, titreşim frekanslarını ve mod şekillerini elde etmek | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Sonlu elemanlar metodu ile ilgili temel bilgi oluşturmak | |||
| Bir mühendislik probleminin sonlu elemanlar modelini oluşturma yeteneğini geliştirmek |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Sonlu elemanlar metodu ile ilgili temel bilgi oluşturmak | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | - | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ;
| Bir mühendislik probleminin sonlu elemanlar modelini oluşturma yeteneğini geliştirmek | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ;
| Ortalama Değer | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4,5 | 5 | 4 | 4 | 0,5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |