EN
  • Anasayfa
  • İM5039 Tarihi Yapılar ve Yapım Teknikleri (2022 - 2023 / . Yarıyıl)
  • EN
İM5039 - Tarihi Yapılar ve Yapım Teknikleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Tarihi Yapılar ve Yapım Teknikleri İM5039 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Aylin ÖZODABAŞ
Ders Veren Doç. Dr. Aylin ÖZODABAŞ
Amaç

Tarihi yapıların statik ve strüktürel yapısını irdeleyerek, tarihi yapılarda kullanılan elemanların fonksiyonlarını inceleyerek, kullanılan malzemeler hakkında bilgi edinilmesi

Ders İçeriği

Antik çağdan günümüze kadar gelen önemli tarihi yapılarda kullanılan malzemelerin incelenmesi ve bu tarihi yapılarda inşa edilmiş olan taşıyıcı elemanların statik yönüyle değerlendirilmesi.

Ders Kaynakları Ali Bayraktar, Tarihi Yapıların Analitik İncelenmesi Ve Sismik Güçlendirme Metodları, İstanbul, Türkiye, 2006.
5. Tarihi Eserlerin Güçlendirilmesi Ve Geleceğe Güvenle Devredilmesi Sempozyumu, Erzurum, Türkiye, 2015.
Ali İhsan Ünay, Tarihi Yapıların Depreme Dayanımı, Ankara, Türkiye, 2002.
Giorgio Croci, Mimari Mirasın Korunması ve Yapısal Restorasyonu, İtalya, 2000.
Bernard M. Feilden, Tarihi Yapıların Korunması, İngiltere, 1994.
Jukka Jokihelehto, Mimari Koruma Tarihi, İngiltere2005.
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Uygulama 1 10
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
20
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
10
Destek Dersleri
5
Ek Dersler
5
Kategori
10
Mesleki Seçmeli Dersler
20
Temel Meslek Dersleri
10
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
20
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 4 3 12
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 5 2 10
Önceden planlanmış özel beceriler Özel Destek / Yapısal Örnekler 2 7 14
Önceden planlanmış özel beceriler Rol Yapma / Drama 1 5 5
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 2 3 6
Önceden planlanmış özel beceriler Vaka Çalışması 4 5 20
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 5 4 20
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 5 3 15
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 4 5 20
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Benzetim 1 3 3
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 2 4 8
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 2 4 8
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Ara Sınav 2 Ara Sınav 2 2 1 2
Ödev 1 Ödev 1 2 1 2
Final Final 2 1 2
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 2 1 2
Uygulama 1 Uygulama 1 2 1 2
Toplam İş Yükü (Saat) 194
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,61
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Mimarlık Tarihin Yapı Üzerindeki Rolü Tartışmalı Ders
2 İlk antik yapılar Küçük Grup Tartışması
3 Roma dönemi yapılarının statik açıdan incelenmesi Küçük Grup Tartışması
4 Bizans dönemi yapılarının statik açıdan incelenmesi Grup Çalışması
5 Hindistan ve Asya mimarisinin statik açıdan incelenmesi Grup Çalışması
6 Çin ve Japon Mimarisi yapılarının statik açıdan incelenmesi Grup Çalışması
7 İslam mimarisi yapılarının statik açıdan incelenmesi Grup Çalışması
8 Türk mimarisi yapılarının statik açıdan incelenmesi Grup Çalışması
9 Gotik mimarisi ve yapılarının statik yönden incelenmesi Grup Çalışması
10 Rönesans ve Barok mimarisi ve yapılarının statik açıdan incelenmesi Grup Çalışması
11 Neoklasisizm mimarisi ve yapılarının statik açıdan incelenmesi Grup Çalışması
12 Geleneksel konutlar Grup Çalışması
13 19. ve 20. YY yapılarının statik açıdan incelenmesi Grup Çalışması
13 19. ve 20. YY yapılarının statik açıdan incelenmesi Grup Çalışması
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Koruma kanun ve ilke kararlarını yorumlayabilme ve statik yöntemler ile bağdaştırma Küçük Grup Tartışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Türkiye'de tarihi çevrenin koruma sorunlarını tartışabilme Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Tarihi çevre, koruma, restorasyon konusundaki temel kavramları anlatabilme. Küçük Grup Tartışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Ülkenin koruma tarihini irdeleyerek, tarihi değerlerin korunmasındaki sorunların çözümüne yönelik yaklaşımlar öngörebilme. Küçük Grup Tartışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Koruma kanun ve ilke kararlarını yorumlayabilme ve statik yöntemler ile bağdaştırma 4 4 5 3 4 3 2 5 2 4 5 2 5 4 4 3
Türkiye'de tarihi çevrenin koruma sorunlarını tartışabilme 5 2 5 3 4 5 3 2 5 3 5 3 4 3 5 3
Tarihi çevre, koruma, restorasyon konusundaki temel kavramları anlatabilme. 4 3 5 2 4 3 5 2 4 5 4 5 4 4 2 5
Ülkenin koruma tarihini irdeleyerek, tarihi değerlerin korunmasındaki sorunların çözümüne yönelik yaklaşımlar öngörebilme. 3 4 5 2 5 3 4 4 4 5 3 5 4 5 2 5