| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Tez Çalışması | İM5000 | 0 + 1 | 20,0 |
| Birim Bölüm | İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ - YL |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Cenk KARAKURT (Yıl: 2025 - 2026) Prof. Dr. Cenk KARAKURT (Yıl: 2022 - 2023) Doç. Dr. Yıldırım BAYAZIT (Yıl: 2022 - 2023) Dr. Öğr. Üyesi Burak GÖRGÜN (Yıl: 2022 - 2023) Dr. Öğr. Üyesi Ali Erdem ÇERÇEVİK (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | Prof. Dr. Cenk KARAKURT Prof. Dr. Nazile URAL Doç. Dr. Özlem ÇALIŞKAN Doç. Dr. Aylin ÖZODABAŞ Doç. Dr. Yıldırım BAYAZIT Dr. Öğr. Üyesi Hasan BOZKURT Dr. Öğr. Üyesi Murat ARAS Dr. Öğr. Üyesi Burak GÖRGÜN |
| Amaç |
Tez konusu ile ilgili yapılan çalışmaların değerlendirilmesi |
| Ders İçeriği |
Konu ile ilgili yapılan çalışma ve araştırmaların değerlendirilmesi |
| Ders Kaynakları |
Tez konusuyla ilgili makaleler, kitaplar
Yüksek lisans teziyle ilgili makaleler ve kitaplar Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tez Yazım Kılavuzu |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
10
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
10
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
20
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
20
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
20
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
20
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 10 | 14 | 140 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 7 | 14 | 98 |
| Ödev 2 | Ödev 2 | 7 | 14 | 98 |
| Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 130 | 1 | 130 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 508 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 19,92 | |||
| AKTS | 0,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Yüksek lisans tez çalışmasının aşamalarının anlatımı | Sınıf Dışı Çalışma Ders |
| 3 | Literatür taraması | Sınıf Dışı Çalışma |
| 3 | Literatür taraması | Sınıf Dışı Çalışma |
| 13 | Yüksek lisans tez çalışması | |
| 7 | Tez konusu benzetim çalışmaları | Sınıf Dışı Çalışma |
| 8 | Tez konusu benzetim çalışmaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Seminer Laboratuar |
| 7 | Tez konusu benzetim çalışmaları | Sınıf Dışı Çalışma |
| 8 | Tez konusu benzetim çalışmaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Seminer Laboratuar |
| 7 | Tez konusu benzetim çalışmaları | Sınıf Dışı Çalışma |
| 10 | Tez konusu gerçekleme çalışmaları | Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar |
| 10 | Tez konusu gerçekleme çalışmaları | Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar |
| 10 | Tez konusu gerçekleme çalışmaları | Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar |
| 10 | Tez konusu gerçekleme çalışmaları | Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar |
| 13 | Yüksek lisans tez çalışması |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Tez konusunda araştırma yapar | Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Saha / Arazi Çalışması Laboratuar Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
| Tez konusundaki uygulamalarda karşılaşacağı karmaşık durumlarda yeni yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözebilme becerisi. | Laboratuvar Çalışması Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
| Tez konusunda edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde değerlendirebilme, geliştirebilme ve bunları kullanabilme becerisi. | Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Tez konusunda araştırma yapar | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 5 | 4 | 3 | 3 | 1 | 1 | 3 | 5 | 5 | ;
| Tez konusundaki uygulamalarda karşılaşacağı karmaşık durumlarda yeni yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözebilme becerisi. | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 5 | 4 | 3 | 3 | 1 | 1 | 3 | 5 | 4 | ;
| Tez konusunda edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde değerlendirebilme, geliştirebilme ve bunları kullanabilme becerisi. | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 1 | 1 | 4 | 5 | 5 | ;
| Ortalama Değer | 4,67 | 5 | 5 | 4 | 3,67 | 3 | 3,33 | 4,33 | 4 | 3 | 3 | 1 | 1 | 3,33 | 5 | 4,67 |