| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Yapıda Kaynak Planlama | İM5046 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ - YL |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Aylin ÖZODABAŞ (Yıl: 2021 - 2022) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Bu dersin amacı, inşaat projelerinde insan gücü, malzeme, ekipman, zaman ve maliyet gibi kaynakların etkin ve entegre bir şekilde planlanması, yönetilmesi ve optimize edilmesine yönelik ileri düzey bilgi ve becerilerin kazandırılmasıdır. |
| Ders İçeriği |
Ders kapsamında inşaat projelerinde kaynak türleri, kaynak tahsisi, çizelgeleme, optimizasyon teknikleri, yazılım destekli planlama yöntemleri, maliyet-zaman ilişkisi, verimlilik analizi, risk yönetimi ve kaynak kullanımının sürdürülebilirliği gibi konular ele alınmaktadır. |
| Ders Kaynakları |
İnşaat Proje Yönetimi: Sahipler, Mühendisler, Mimarlar ve İnşaatçılar için Temel Kavramlar, Chris Hendrickson, Carnegie Mellon Üniversitesi.
İnşaat Planlaması, Ekipman ve Yöntemler, R.L. Peurifoy, C. Schexnayder, A. Shapira, McGraw-Hill Eğitimi. İnşaat Projesi Planlama ve Kontrolü, Saleh Mubarak, Wiley. Kaynak Planlaması ve Kaynak Kısıtlı Proje Planlaması, Christoph Schwindt, Springer. |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Kaynak planlamaya giriş, temel kavramlar ve kaynak türlerinin tanıtımı. | Tartışmalı Ders |
| 2 | İş gücü planlaması ve iş gücü verimliliğinin analizi. | Tartışmalı Ders |
| 3 | Malzeme yönetimi ve malzeme tedarik zinciri planlaması. | Tartışmalı Ders |
| 4 | Ekipman seçimi, kapasite planlaması ve kullanım optimizasyonu. | Tartışmalı Ders |
| 5 | Zaman planlaması, Gantt diyagramları ve ağ şemaları (CPM, PERT). | Tartışmalı Ders |
| 6 | Kaynak dengeleme (Resource leveling) ve kaynak sınırlı çizelgeleme. | Tartışmalı Ders |
| 7 | Maliyet-zaman optimizasyonu ve proje süresi kısaltma teknikleri. | Tartışmalı Ders |
| 8 | Kaynak planlamasında yazılım uygulamaları (Primavera, MS Project vb.). | Tartışmalı Ders |
| 9 | Verimlilik ölçümü ve kaynak kullanımının performans analizi. | Tartışmalı Ders |
| 10 | Risklerin kaynak planlamasına etkisi ve belirsizlik yönetimi. | Tartışmalı Ders |
| 11 | Çok kriterli karar verme (AHP, TOPSIS) ile kaynak seçimi. | Tartışmalı Ders |
| 12 | Sürdürülebilir kaynak yönetimi ve çevresel etkiler. | Tartışmalı Ders |
| 13 | Akademik literatür değerlendirmesi ve öğrenci proje sunumları. | Tartışmalı Ders |
| 14 | Genel değerlendirme, tartışma ve dersin kapanışı. | Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Öğrenci, inşaat projelerinde kullanılan kaynak türlerini ve planlama ilkelerini tanımlar. | Sözlü Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Kaynak tahsisi, çizelgeleme ve dengeleme yöntemlerini analiz eder. | Sözlü Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Maliyet-zaman ilişkisi ve kaynak kullanım verimliliğini değerlendirir. | Sözlü Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Kaynak planlamasında kullanılan yazılımları ve sayısal teknikleri uygular. | Sözlü Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Sürdürülebilir ve risk duyarlı kaynak planlaması çözümleri geliştirir. | Sözlü Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenci, inşaat projelerinde kullanılan kaynak türlerini ve planlama ilkelerini tanımlar. | 4 | 4 | - | - | - | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | 4 | 4 | - | - | - | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |