| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Girişimcilik ve İnovasyon | İYO5002 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | YÖNETİM VE ORGANİZASYON - YL TEZLİ İÖ |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Gürkan HAŞİT (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Girişimcilik ve inovasyon kavramları hakkında bilgi vermektir. |
| Ders İçeriği |
Girişimcilik , Girişimcilik türleri, Inovasyon kavramı, Inovasyon türleri, Inovasyon stratejileri, Stratejik işbirlikleri. |
| Ders Kaynakları |
Haşit, Gürkan, Küçük ve Orta Ölçekli Aile İşletmelerinde Kurumsal Yönetim, Bursa: Ekin Kitabevi, 2009.
Erdoğan, Zafer, B., Girişimcilik ve Kobiler, Bursa: Ekin Kitabevi, 2008. Müftüoğlu, Tamer ve Durukan, Tülin, Girişimcilik ve KOBİ’ler, Ankara: Gazi Kitabevi , 2004. Girişimcilik ve Kobiler Kongreleri Bildiri Kitapçıkları, İstanbul Kültür Üniversitesi Yayınları. İnternet Kaynakları Girişimcilikle ilgili güncel dergiler |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 14 | 70 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 1 | 14 | 14 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 14 | 14 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 15 | 1 | 15 |
| Final | Final | 20 | 1 | 20 |
| Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 20 | 1 | 20 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 195 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,65 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Girişimcilik kavramı (tanımı, önemi, özellikleri v.b) | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü |
| 2 | Girişimciliğin Dünyadaki tarihsel gelişimi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü |
| 3 | Girişimciliğin Türkiye'deki tarihsel gelişimi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü |
| 4 | Girişimcilik kültürü | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü |
| 5 | İş fikri bulma | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü |
| 6 | Girişimcilik türleri, bireysel girişimcilik özellikleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü |
| 7 | Ara Sınav | Sınıf Dışı Çalışma |
| 8 | Kadın girişimcilik | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü |
| 9 | Girişimcilikte değer yaratan kavramlar ( icat, yenilik, yaratıcılık v.b.) | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü |
| 10 | Inovasyon Türleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü |
| 11 | Inovasyon Stratejileri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü |
| 12 | İş planı (tanımı, önemi, özellikleri, temel bölümleri, v.b.) | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü |
| 13 | İş planı hazırlama | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü |
| 14 | Başarılı girişimci örnekleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Girişimcilik, işletme ve yönetim konularını bilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| Girişimcilik türleri ve bireysel girişimcilik türleri hakkında yorum yapabilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| İş planının içeriği ve temel bölümleri hakkında bilgi sahibidir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| Girişimcilikte değer yaratan kavramları ( icat, yenilik, yaratıcılık v.b.) yorumlayabilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| Inovasyon türleri ve stratejileri konusunda bilgi sahibidir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ 1 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Girişimcilik, işletme ve yönetim konularını bilir. | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 3 | 4 | 2 | 3 | 3 | ;
| Girişimcilik türleri ve bireysel girişimcilik türleri hakkında yorum yapabilir. | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 3 | 4 | 2 | 3 | 3 | ;
| İş planının içeriği ve temel bölümleri hakkında bilgi sahibidir. | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 3 | 4 | 2 | 3 | 3 | ;
| Girişimcilikte değer yaratan kavramları ( icat, yenilik, yaratıcılık v.b.) yorumlayabilir. | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 3 | 4 | 2 | 3 | 3 | ;
| Inovasyon türleri ve stratejileri konusunda bilgi sahibidir. | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 3 | 4 | 2 | 3 | 3 | ;
| Ortalama Değer | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 3 | 4 | 2 | 3 | 3 |