| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| İşletme Politikası | İYO5005 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | YÖNETİM VE ORGANİZASYON - YL TEZLİ İÖ |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | yüz-yüze eğitim |
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. İsa İPÇİOĞLU (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
İşletmelerin karşılaştıkları sorunların güncel ve elde edilen bilgi birikimi ile vaka analizi metodu ile çözümlenmesinin sağlanması |
| Ders İçeriği |
işletmelerde karşılaşılan ve işletme fonksiyonlarının doğru dizaynı ile mümkün olan sorunların tespit edilerek çözümlenmesi |
| Ders Kaynakları |
B. Zafer Erdoğan, Atıl Taşer, İşletme Politikası Öğretisinde Örnek Olay Yöntemi ve Örnek Olaylar ekin yayınevi 2010
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Derse ilişkin genel hususlar: müfredat, dersin amacının öğrenci ve öğretim üyesinin görevleri, başarı koşulları, okumalar, vb. | Ders Tartışmalı Ders Grup Çalışması |
| 2 | Örnek olay nasıl çözülür, çözüm sırasında yapılması gerekenler | Ders Tartışmalı Ders Grup Çalışması |
| 3 | Doğru ve etkili sunum yapma teknikleri ve becerileri nelerdir? | Ders Tartışmalı Ders Grup Çalışması |
| 9 | Örnek olay sunumu | Ders Tartışmalı Ders Grup Çalışması |
| 9 | Örnek olay sunumu | Ders Tartışmalı Ders Grup Çalışması |
| 9 | Örnek olay sunumu | Ders Tartışmalı Ders Grup Çalışması |
| 7 | Ara Sınav | Ders |
| 9 | Örnek olay sunumu | Ders Tartışmalı Ders Grup Çalışması |
| 9 | Örnek olay sunumu | Ders Tartışmalı Ders Grup Çalışması |
| 9 | Örnek olay sunumu | Ders Tartışmalı Ders Grup Çalışması |
| 9 | Örnek olay sunumu | Ders Tartışmalı Ders Grup Çalışması |
| 12 | Küreselleşme ve İşletmeler | Ders Tartışmalı Ders Grup Çalışması |
| 13 | Örnek olay sunumu | Ders Tartışmalı Ders Grup Çalışması |
| 9 | Örnek olay sunumu | Ders Tartışmalı Ders Grup Çalışması |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| İşletmelerde karşılaşılan yönetsel sorunların çözümlenebilmesi | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Bir işletmede sosyal sorumluluk kavramı ile ilişkili sorunların çözümlenebilmesi | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| işletmelerde karşılaşılan pazarlama sorunlarının çözümlenebilmesi | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| işletmelerde karşılaşılan üretim sorunlarının çözümlenebilmesi | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Yönetsel değerlendirme, risk analizleri yapabilme ve etkin sonuçlara yol açabilecek etkin kararlar verebilme yeteneklerin geliştirilmesi. | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ 1 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |