| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Kurumsal İtibar Yönetimi | İYO5010 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | YÖNETİM VE ORGANİZASYON - YL TEZLİ İÖ |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze, Ders anlatımı |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Özüm EĞİLMEZ (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
İşletmelerin güncel ve çevresel olaylarla etkileşimi sonucunda, kritik başarı faktörlerinden biri olan, hem yönetici hem uygulamacılar için; kurumsal itibarın anlaşılması, incelenmesi, ölçülmesi ve yönetilmesini amaçlamaktadır. |
| Ders İçeriği |
1- İtibar kavramını açıklayabilme; 2- İlgili teorik alt yapılarla bağdaşım kurabilme; 3- Kurumsal itibarın önemini ve kökenini vurgulayabilme; 4- Kurumsal itibarı kritik başarı faktörü olarak görebilme ; 5- Kurumsal itibarı ölçme ve yönetebilme yi sağlayan kavramları ve teorileri öğrenerek, işletmeler için önemli kritik başarı faktörlerinden biri olan "kurumsal itibarı" tüm bakış açıları bağlamında incelemek hedeflenmektir. |
| Ders Kaynakları |
A. Nurdan Şakar, Kurumsal İtibar ve Paradigmalar, Beta Yayınları
İlgili alandaki yayımlanmış tez, makale ve bildiriler |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | İtibar kavramı nedir? | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
| 2 | Kişisel İtibar kavramı nedir? | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
| 3 | Kişisel itibar bağlamı | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
| 4 | Kurumsal itibarın öncülleri ve sonuçları | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
| 5 | Birey olarak yönetici itibarı | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
| 6 | İtibarın teorik altyapısı | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
| 7 | Arasınav- İtibarın teorik altyapısı (devam) | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
| 8 | Kurumsal İtibar nedir? | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
| 9 | Kurumsal itibar ve ilişkili teoriler | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
| 10 | Kurumsal itibar ve güvenilirlik arası ilişki | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
| 11 | Kurumsal itibar ölçümleri | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
| 4 | Kurumsal itibarın öncülleri ve sonuçları | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
| 13 | Kurumsal itibar ve başarı | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
| 14 | Kurumsal İtibar ile ilgili vakalar ve konular | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| İtibar hakkında teorik altyapıya hakim olur | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
| Etkin bir itibar yönetimini kavrar ve programlar | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
| Çağdaş konuların bilincinde olur | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
| Temel yönetim bilgisini kullanır ve sürece dahil eder | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
| Etkin iletişim kurabilme becerine sahip olur | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ 1 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |