| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Uluslararası Yönetim Stratejileri | İYO5017 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | YÖNETİM VE ORGANİZASYON - YL TEZLİ İÖ |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. İsa İPÇİOĞLU (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Rekabetin artması, teknolojik gelişmeler ve organizasyonların genişlemesi sonucu ihtiyaç duyulan stratejik planlama endüstriyel kuruluşların rekabet ortamında, önceden saptadığı hedeflere varmak amacıyla, gerekli olan koşulları oluşturmak için yaptığı çalışmalardır. |
| Ders İçeriği |
Stratejik yönetimin temel kavramları, strateji belirleme süreci, temel stratejiler, kurumsal stratejiler rekabet stratejileri. |
| Ders Kaynakları |
"Ülgen, H. Ve Mirze, S.K.,İşletmlerde stratejik yönetim, Literatür yayıncılık, İstanbul "
|
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Stratejik yönetim ile ilgili terim ve kavramlar | Ders |
| 2 | Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları | Ders |
| 3 | Dış Çevre Analizi | Ders |
| 4 | İşletme içi Analizi | Ders |
| 5 | Çevre Unsurlarının Ölçülmesi ve Durum belirleme Matrisleri | Ders |
| 6 | Stratejik Yönlendirme Temel Stratejiler ve Alt Gruplar | Ders |
| 7 | Üst Yönetim Stratejileri: Kurumsal Stratejiler | Ders |
| 8 | Ara sınav | Ders |
| 9 | İş Yönetim Stratejileri: Rekabet Stratejileri | Ders |
| 10 | İşlevsel(Fonksiyonel) Yönetim Stratejileri: Bölümsel Stratejiler | Ders |
| 11 | Yönetim Stratejilerinin Uygulanmasında Kullanılan Teknikler | Ders |
| 12 | Stratejilerin Uygulanması – İşletme Yapıları ve Sistemler | Ders |
| 13 | Yönetim Biçimleri, Paylaşılan Değerler, İnsan Kaynakları ve İşletme Yetenekleri | Ders |
| 14 | Stratejik Değerleme ve Kontrol, Kurumsal Yönetişim ve Yönetsel Etik | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Stratejik yönetim sürecinin temel öğelerini açıklayabilmek | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Sektörün potansiyelini ölçebilmek için sektörün yapısını ve buna etki eden çevresel faktörleri analiz edebilmek | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Rekabet avantajı yaratabilmek için organizasyon kaynaklarının nasıl değerlendirilebileceği konusunda fikir üretebilmek | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Organizasyonların farklı iş alanlarında nasıl değer yaratabileceği ve internet çağında yeni iş modelleri ve stratejileri hakkında bilgi sahibi olabilmek | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Stratejik yönetim bilincini yerleştirmek | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ 1 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |