EN
  • Anasayfa
  • İYO5019 Nitel Araştırma Teknikleri (2023-2024 / . Yarıyıl)
  • EN
İYO5019 - Nitel Araştırma Teknikleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Nitel Araştırma Teknikleri İYO5019 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
YÖNETİM VE ORGANİZASYON - YL TEZLİ İÖ
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Özüm EĞİLMEZ
Ders Veren
Amaç

Nitel yöntemlerin anlaşılması ve araştırma seçiminde en uygun araştırma deseninin seçilmesi ve uygulanmasını sağlayacak alt yapıyı oluşturmaktır.

Ders İçeriği

Nitel araştırma yönteminin genel özellikleri Nitel ve nicel araştırma yaklaşımlarının karşılaştırılması / Nitel araştırmada veri toplama teknikleri (Ayrıntılı gözlem) Nitel ve nicel araştırma yaklaşımlarının karşılaştırılması / Nitel araştırmada veri toplama teknikleri (Ayrıntılı gözlem) Nitel araştırmada veri toplama teknikleri (Ayrıntılı gözlem) / Nitel araştırmaların etik yönleri / Nitel araştırma yaparken karşılaşılan zorluklar Nitel araştırmaların etik yönleri / Nitel araştırma yaparken karşılaşılan zorluklar Nitel araştırmalarda veri toplama teknikleri (Görüşme) / Nitel araştırmaların etik yönleri / Nitel araştırma yaparken karşılaşılan zorluklar Nitel araştırmalarda veri toplama teknikleri (Görüşme) Nitel araştırmalarda veri toplama teknikleri (Video teyp verisi) / Nitel araştırmaların etik yönleri / Nitel araştırma yaparken karşılaşılan zorluklar Nitel araştırmalarda desenler / Araştırmacının rolü / Veri toplama süreci Ayrıntılı gözlem geribildirim / Nitel araştırmalarda desenler / Araştırmacının rolü / Veri toplama süreci Nitel araştırmalarda analize yeniden bakış / Bilgisayar destekli nitel veri analizi / Nitel araştırmaların değerlendirilmesi Görüşme geri bildirim / Nitel araştırmaları değerlendirme ölçütlerinin belirlenmesi Yayımlanmış bir nitel araştırmanın eleştirel analizi

Ders Kaynakları Hasan Şimşek , Ali Yıldırım, Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Yayınevi : Seçkin Yayıncılık
Robert K. Yin, Qualitative Research From Start To Finish, Guilford
Creswell, J.W., Educational Research, Pearson Merril
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Nitel Araştırma Nedir? Neden Yapılır? Ders Tartışmalı Ders
2 Nitel Araştırma İçin Yapılacak Hazırlıklar Ders Tartışmalı Ders
3 Araştırma Konusuna Nasıl Başlanır Ders Tartışmalı Ders
4 Nitel Araştırmada Desenler Ders Tartışmalı Ders
5 Nitel ve nicel araştırma yaklaşımlarının karşılaştırılması / Nitel araştırmada veri toplama teknikleri (Ayrıntılı gözlem) Ders Tartışmalı Ders
6 Veri Toplama Metotları Ders Tartışmalı Ders
6 Veri Toplama Metotları Ders Tartışmalı Ders
8 Verinin Kaydedilmesi Ders Tartışmalı Ders
9 Verinin Analizi I Ders Tartışmalı Ders
10 Verinin Analizi II Ders Tartışmalı Ders
11 Nitel Bir Araştırma Tasarlamak ve Diğerleriyle Paylaşmak Ders Tartışmalı Ders
12 Nitel araştırmalarda analize yeniden bakış / Bilgisayar destekli nitel veri analizi / Nitel araştırmaların değerlendirilmesi Ders Tartışmalı Ders
13 Yayımlanmış bir nitel araştırmanın eleştirel analizi 1 Ders Tartışmalı Ders
14 Yayımlanmış bir nitel araştırmanın eleştirel analizi 2 Ders Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Nitel ve nicel araştırma yöntemlerinin temel özelliklerini açıklayabilecektir. Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Nitel araştırma yöntemindeki belli başlı desenlerin temel özelliklerini karşılaştırabilecektir. Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Nitel araştırma yöntemindeki temel veri toplama tekniklerini desenlerin temel özelliklerine göre açıklayabilecektir. Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Belirlenen bir konuya uygun nitel veri toplayabilecektir. Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Nitel araştırmalarda elde edilen verilerin özelliklerine uygun veri analizi tekniğini açıklayabilecektir. Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Nitel araştırma yöntemiyle yapılmış araştırmaların raporlaştırılmasının uygunluğunu değerlendirebilecektir. Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1
Nitel ve nicel araştırma yöntemlerinin temel özelliklerini açıklayabilecektir. - - - - - - - - - - - - -
Nitel araştırma yöntemindeki belli başlı desenlerin temel özelliklerini karşılaştırabilecektir. - - - - - - - - - - - - -
Nitel araştırma yöntemindeki temel veri toplama tekniklerini desenlerin temel özelliklerine göre açıklayabilecektir. - - - - - - - - - - - - -
Belirlenen bir konuya uygun nitel veri toplayabilecektir. - - - - - - - - - - - - -
Nitel araştırmalarda elde edilen verilerin özelliklerine uygun veri analizi tekniğini açıklayabilecektir. - - - - - - - - - - - - -
Nitel araştırma yöntemiyle yapılmış araştırmaların raporlaştırılmasının uygunluğunu değerlendirebilecektir. - - - - - - - - - - - - -