EN
  • Anasayfa
  • REK103 Pazarlamaya Giriş (2024 - 2025 / 1. Yarıyıl)
  • EN
REK103 - Pazarlamaya Giriş
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Pazarlamaya Giriş REK103 1 4 + 0 6,0 Pdf
Birim Bölüm
REKLAMCILIK
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz Yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi İbrahim ALKARA
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi İbrahim ALKARA
Amaç

Pazarlama kavramının ne olduğu ve işletmelerin pazarlama faaliyetlerinin öğrencilerce aktarılması.

Ders İçeriği

Pazarlama kavramının tanımı, pazarlama faaliyetlerinin etkilendiği çevresel şartların incelenmesi, pazarlama sürecinin elemanları olan pazarlama karmasının anlatılması, pazarlama fonksiyonunun uygulanmasındaki ilkeler

Ders Kaynakları [1]Altunışık Remzi,Şuayip Özdemir, Ömer Torlak, 2006, Modern Pazarlama, Değişim Yayınları
[1]Altunışık Remzi,Şuayip Özdemir, Ömer Torlak, 2012, Modern Pazarlama, Değişim Yayınları, 5. Baskı
Altunışık, Remzi, Özdemir, Şuayıp ve Torlak Ömer (2006), Modern Pazarlama, Değişim Yayınevi.
[1]Altunışık Remzi,Şuayip Özdemir, Ömer Torlak, 2006, Modern Pazarlama, Değişim Yayınları
[2] Yükselen, Cemal, 2013, Pazarlama - İlkeler - Yönetim - Örnek Olaylar, Detay Yayıncılık
Açıldığı Öğretim Yılı 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 4 14 56
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 5 1 5
Final Final 7 1 7
Toplam İş Yükü (Saat) 68
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 2,67
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Pazarlama Giriş dersinin amacı ve dersle ilgili temel kaynaklar.
2 Pazarlamaya giriş, pazarlama kavramının tanımı, pazarlama anlayışının (yaklaşımlarının) gelişimi. Beyin Fırtınası Sözlü
3 Pazarlama yönetimi kavramı. Pazarlama yönetimi ve çevre ile ilişkisi. Beyin Fırtınası Sözlü
4 Stratejik pazarlama süreci ve planlama ve stratejik planlama kavramları. Beyin Fırtınası Sözlü
5 Pazarlama planlaması süreci ve rekabetçi pazarlama stratejileri Vaka Çalışması Sözlü
6 Pazarlama kararlarıyla ilgili makro çevre faktörleri. Küçük Grup Tartışması Sözlü
7 Pazarlama kararlarıyla ilgili mikro çevre faktörleri Küçük Grup Tartışması Sözlü
8 Pazarlama Araştırmasına Giriş Beyin Fırtınası Sözlü
9 Pazarlama araştırması ve pazarlama araştırması süreci. Vaka Çalışması Sözlü
10 Pazar kavramı ve tüketici pazarının özellikleri, tüketici pazarını etkileyen faktörler. Beyin Fırtınası Sözlü
11 Endüstriyel pazar ve özellikleri. Sözlü
12 Endüstriyel müşteri veya kullanıcı davranışını etkileyen faktörler. Beyin Fırtınası Sözlü
13 Uluslararası pazarlama. Sözlü
14 Pazar bölümlendirme ve konumlandırma Beyin Fırtınası Sözlü
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenciler makro-mikro çevresel faktörler ile pazarlama arasındaki ilişkileri açıklayabilecektir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Öğrenciler, Ürünler için pazar bölümleme, hedef pazar seçme ve konumlandırma ile ilgili örnek uygulamalar planlar. Yazılı Sınav Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Öğrenciler pazarlama ilkeleri ile ilgili temel kavram ve ilkelerini tanımlayabilir. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Öğrenciler pazarlama bilgi sistemleri ve pazarlama araştırması uygulamalarını tanıyabilecektir. Yazılı Sınav Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Öğrenciler tüketici ve endüstriyel pazarı analiz edebilecektir. Yazılı Sınav Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
Öğrenciler makro-mikro çevresel faktörler ile pazarlama arasındaki ilişkileri açıklayabilecektir. 5 5 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
Öğrenciler, Ürünler için pazar bölümleme, hedef pazar seçme ve konumlandırma ile ilgili örnek uygulamalar planlar. 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
Öğrenciler pazarlama ilkeleri ile ilgili temel kavram ve ilkelerini tanımlayabilir. 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
Öğrenciler pazarlama bilgi sistemleri ve pazarlama araştırması uygulamalarını tanıyabilecektir. 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
Öğrenciler tüketici ve endüstriyel pazarı analiz edebilecektir. 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4