EN
  • Anasayfa
  • REK105 Reklamcılığa Giriş (2025 - 2026 / 1. Yarıyıl)
  • EN
REK105 - Reklamcılığa Giriş
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Reklamcılığa Giriş REK105 1 4 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
REKLAMCILIK
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze, sözel
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Ali ARICI (Yıl: 2020 - 2021)
Ders Veren Doç. Dr. Ali ARICI
Amaç

Bu dersin temel amacı reklamcılık literatüründe önemli yer tutan ve sektörel karşılığı bulunan reklam ile ilgili temel kavramları anlaşılır kılmaktır.

Ders İçeriği

Ders kapsamında pazarlama ve reklam arasındaki ilişki açıklanarak reklam ile ilgili temel kavramlar örnekler eşliğinde açıklanmaktadır.

Ders Kaynakları ERTİKE, Aybike; Reklam, Detay Yayıncılık, 2010 TARFUR, Gıyasettin; Reklamcılık, Nobel Yayınları, 2010 Reklam ve Reklamcılık, M. Elden, 2016, Say Yayınları.
Açıldığı Öğretim Yılı 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Kısa Sınav 1 20
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
100
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 12 3 36
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 8 2 16
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 12 4 48
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 8 4 32
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 8 4 32
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 8 4 32
Önceden planlanmış özel beceriler Vaka Çalışması 4 2 8
Toplam İş Yükü (Saat) 204
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 8
AKTS 5,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Reklamcılık ve pazarlama Ders Sözlü
2 Reklamcılık ile yakın ilişkili kavramlar Ders Sözlü
3 Reklamcılığın tarihi, türleri ve işlevleri Ders Sözlü
4 Reklamcılığın tarihi, türleri ve işlevleri II Ders Sözlü
5 Reklam modelleri Ders Sözlü
6 Reklam sözlüğü; teknik terimlere giriş Ders Sözlü
7 Reklamda yaratıcı strateji ve türleri Ders Sözlü
8 Reklamda çekicilik ve çekicilik türleri Ders Sözlü
9 Reklam stratejileri Ders Sözlü
10 Reklam stratejileri II Ders Sözlü
11 Başarılı reklam ve yüzyılın reklam kampanyaları Ders Sözlü
12 Reklam mecraları ve güncel reklam kampanyaları Ders Sözlü
13 Reklam mecraları ve güncel reklam kampanyaları II Ders Sözlü
14 Reklamcılıktaki kurumlar ve ajanslar Ders Sözlü
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Reklam türleri, medyaları ve modelleri hakkında bilgi sahibi olma
Reklamcılık tarihi ve günümüz reklamcılığı arasında bağ kurabilme
Reklam, iletişim ve pazarlama arasındaki ilişkiyi değerlendirebilme
Temel düzeyde reklam tasarlama adımlarını bilerek uygulayabilme
Reklamcılıkla ilgili temel kavramları tanımlayabilme
; ; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
Reklam türleri, medyaları ve modelleri hakkında bilgi sahibi olma - - 4 - - - - - - - - - -
Reklamcılık tarihi ve günümüz reklamcılığı arasında bağ kurabilme - - - - 5 4 4 - - - - - -
Reklamcılıkla ilgili temel kavramları tanımlayabilme 5 - - - - - - - - - - - -
Reklam türleri, medyaları ve modelleri hakkında bilgi sahibi olma - - - 4 - - - - - - - - -
Reklamcılık tarihi ve günümüz reklamcılığı arasında bağ kurabilme - - - - - - - - 4 - - - -
Reklamcılıkla ilgili temel kavramları tanımlayabilme - 5 - - - - - - - - - - -
Ortalama Değer 0,83 0,83 0,67 0,67 0,83 0,67 0,67 - 0,67 - - - -