Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İşletmeye Giriş | REK107 | 1 | 4 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | REKLAMCILIK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Sevdenur KAPUSUZ |
Ders Veren | Öğr. Gör. Dr. Sevdenur KAPUSUZ |
Amaç |
İşletme ile ilgili temel kavramların ve bilgilerin öğretilmesidir. Teorik bilgi birikimi ve güncel örnekler doğrultusunda alanda ihtiyaç duyulan analiz yeteneğini kazandırmaktır. |
Ders İçeriği |
İşletmenin temel kavramları, işletmenin çevresi, girişimcilik ve girişimcilik süreci, sosyal sorumluluk ve etik, işletmeler arası anlaşmalar ve birleşmeler, küreselleşme, işletme fonksiyonları |
Ders Kaynakları |
Canan Çetin ve Esin Can Mutlu; Temel İşletmeciliğe Giriş, Beta Yayınevi, İstanbul, 2010.
Mümin Ertürk; İşletme Biliminin Temel İlkeleri, 7. baskı, Beta Yayınları, İstanbul, 2009. Kadri Mirze; İşletme, Literatür, 2010, İstanbul. Genel İşletme, Prof. Dr. Mustafa KARA ve Yard. Doç Dr. Hayrettin ERTAN, Lisans Yayıncılık, 2014. Yıldırım, E. (Ed.), (2022). Genel İşletme: Kavramlar ve Örnek Olaylar, Değişim Yayınları. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 4 | 14 | 56 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 127 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,98 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı ve dersle ilgili bilgilerin verilmesi | Ders |
2 | İşletmenin temel kavramları | Ders Tartışmalı Ders |
3 | İşletmenin çevresi | Tartışmalı Ders Sözlü Ders |
4 | İşletmenin makro ve mikro çevre faktörleri | Vaka Çalışması Ders Beyin Fırtınası |
5 | Girişimcilik ve girişimcilik süreci | Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
6 | İşletme ve üretim faktörleri | Ders Beyin Fırtınası |
7 | İşletmelerde kurumsal sosyal sorumluluk | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
8 | İş etiği | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
9 | İşletmeler arası anlaşmalar ve birleşmeler | Ders Tartışmalı Ders |
10 | Küreselleşme | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
11 | İşletmede güncel konular | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
12 | İşletmenin fonksiyonları-temel fonksiyonlar | Ders Beyin Fırtınası |
13 | işletme fonksiyonları-destek fonksiyonlar | Ders Beyin Fırtınası |
14 | İşletme fonksiyonlarıyla ilgili vaka çalışması | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İşletmeyle ilgili teorik bilgileri edinmek | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
İşletmeyle ilgili edinilen teorik bilgileri uygulamada kullanabilme yeteneğinin gelişmesi | Yazılı Sınav | Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
İşletme çevresindeki güncel sorunları analiz edebilme | Yazılı Sınav | Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
İşletmenin kuruluş sürecini anlamak ve işin ahlaki ve etik sorumluluğununu kavramak | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
İşletmenin fonksiyonlarını kavrama ve fonksiyonlara dair temel işlemleri yapabilme | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İşletmeyle ilgili teorik bilgileri edinmek | 5 | 4 | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | 4 | - |
İşletmeyle ilgili edinilen teorik bilgileri uygulamada kullanabilme yeteneğinin gelişmesi | 4 | 4 | 4 | 4 | - | - | - | - | - | - | - | 5 | - |
İşletme çevresindeki güncel sorunları analiz edebilme | 4 | 5 | 5 | 4 | - | - | - | - | - | - | - | 4 | - |
İşletmenin kuruluş sürecini anlamak ve işin ahlaki ve etik sorumluluğununu kavramak | 4 | 4 | 4 | - | - | - | - | - | 4 | - | - | 4 | 4 |
İşletmenin fonksiyonlarını kavrama ve fonksiyonlara dair temel işlemleri yapabilme | 5 | 5 | 4 | 4 | - | 4 | - | - | - | - | - | 4 | - |