Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Reklamcılık | REK104 | 2 | 4 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | REKLAMCILIK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders yüz yüze eğitim şeklinde verilmektedir. |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Ali KARPUZ |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı öğrencilere reklamcılığın diğer bilim dalları ve disiplinler ile ilişkisinin yanı sıra, reklamcılıkta kullanılan temel yaklaşımlar hakkında yeterli düzeyde temel bilgileri vererek, öğrencilerin reklamcılık ile ilgili teorik birikimlerini güçlendirmek ve uygulamaları sırasında ise diğer bilim dallarından ve disiplinlerden ve bunun yanı sıra temel yaklaşımlardan ne şekilde yararlanabileceğini göstermektir. |
Ders İçeriği |
Reklam ve Toplum. Reklamın diğer alanlarla ilişkisi: Pazarlama ve reklam, ekonomi ve reklam, hukuk ve reklam, psikoloji ve reklam, sosyoloji ve reklam, antropoloji ve reklam, istatistik ve reklam, sanat ve reklam. Reklam işleyiş sürecine ilişkin modeller: Etki hiyerarşisi modelleri, ilginlik temelli modeller, ayrıntılandırma olasılığı modeli. Reklam ve tüketici davranışı; demografik faktörler, psikolojik faktörler, sosyo-kültürel faktörler. Reklamın diğer pazarlama iletişimi araçları ile ilişkisi, reklamcılıkla ilgili kuruluşlar, reklam ajansları. |
Ders Kaynakları |
Reklam ve Reklamcılık Say yayınları Müge Elden
Reklamcılık Seçkin Yayıncılık Dr. Gıyasettin Tayfur, Doç. Dr. Mustafa Kemal Yılmaz |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Reklam Hakkında Genel Bilgi | Tartışmalı Ders Gösterim Sınıf Dışı Çalışma |
2 | Reklam Terminolojisi | Tartışmalı Ders Gösterim Sınıf Dışı Çalışma |
3 | Reklamın İlişkili Olduğu Bilim Dalları | Tartışmalı Ders Gösterim Sınıf Dışı Çalışma |
4 | Reklam Ve Pazarlama İlişkisi | Tartışmalı Ders Gösterim Sınıf Dışı Çalışma |
5 | Reklam Ve Ekonomi İlişkisi | Tartışmalı Ders Gösterim Sınıf Dışı Çalışma |
6 | Reklam Ve Psikoloji İlişkisi | Tartışmalı Ders Gösterim Sınıf Dışı Çalışma |
7 | Reklam Ve Sanat İlişkisi | Tartışmalı Ders Gösterim Sınıf Dışı Çalışma |
8 | Reklam ve Hukuk İlişkisi | Tartışmalı Ders Gösterim Sınıf Dışı Çalışma |
9 | Reklamda Kullanılan Temel Yaklaşımlar Ve Modeller | Tartışmalı Ders Gösterim Sınıf Dışı Çalışma |
10 | Reklam Ve Tüketici Davranışı İlişkisi | Tartışmalı Ders Gösterim Sınıf Dışı Çalışma |
11 | Reklamın Diğer Pazarlama İletişimi Dalları İle İlişkisi | Tartışmalı Ders Gösterim Sınıf Dışı Çalışma |
12 | Reklamcılık İle İlgili Kuruluşlar | Tartışmalı Ders Gösterim Sınıf Dışı Çalışma |
13 | Reklam Ajansları | Tartışmalı Ders Gösterim Sınıf Dışı Çalışma |
14 | Reklam Kampanyası | Tartışmalı Ders Gösterim Sınıf Dışı Çalışma |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bu dersin sonunda öğrenci reklamcılık ile ilgili temel yaklaşımları ayırt edebilecektir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Gösterim Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Bu dersin sonunda öğrenci farklı reklam ortamları için prodüksiyon çalışmaları gerçekleştirebilecektir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Gösterim Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Bu dersin sonunda öğrenci reklam etkinliğini ölçme işlemini gerçekleştirebilecektir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Gösterim Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Bu dersin sonunda öğrenci reklam kampanyası sürecini geliştirebilecektir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Gösterim Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Bu dersin sonunda öğrenci reklamcılık ile ilgili temel kavramları tanımlayabilecektir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Gösterim Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bu dersin sonunda öğrenci reklamcılık ile ilgili temel yaklaşımları ayırt edebilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bu dersin sonunda öğrenci farklı reklam ortamları için prodüksiyon çalışmaları gerçekleştirebilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bu dersin sonunda öğrenci reklam etkinliğini ölçme işlemini gerçekleştirebilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bu dersin sonunda öğrenci reklam kampanyası sürecini geliştirebilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bu dersin sonunda öğrenci reklamcılık ile ilgili temel kavramları tanımlayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |