Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Ekonomiye Giriş | REK108 | 2 | 4 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | REKLAMCILIK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Ebru YILMAZ |
Ders Veren | |
Amaç |
Dersin amacı, öğrencileri ekonominin temel kavramları, kişilerin ve firmaların iktisadi davranışları, üretim süreci ve maliyet oluşumu, fiyat sistemi, piyasalarının işleyişi ve yapıları hakkında bilgi sahibi yapmaktır. |
Ders İçeriği |
Bu ders; İktisadi Düşüncenin Evrimi: (Neo)Klasik İktisat ve Keynesçi İktisat (Şenses, ss. 57-104) ,1950’den Günümüze Küresel Ekonomik Sistemin Dönüşümü,Fayda/Maliyet Analizi, Fırsat Maliyeti, Talep-Arz (Şenses, ss. 433-445),Arz-Talep Dengesi, Tavan-Taban Fiyat ve Esneklik (Şenses, ss. 445-466),Piyasa Türleri ve Özellikleri I: Tam Rekabet ve Monopol (Şenses, ss. 480-513),Piyasa Türleri ve Özellikleri II: Monopolcü Rekabet ve Oligopol (Şenses, ss. 480-513),ARA SINAV + Ders (Milli Gelir (Şenses, ss. 513-528)),Para, Enflasyon ve Merkez Bankacılığı (Şenses, ss. 537-548),Para Politikası ve Maliye Politikası (Şenses, ss. 548-567),İstihdam ve İşsizlik (Şenses, ss. 567-578),Dış Ticaret, Ödemeler Dengesi ve Döviz Kuru (Şenses, ss. 578-595),Dünya Ekonomisi (Şenses, ss. 137-148 ve 157-176),Türkiye Ekonomisi (Şenses, ss. 236-290) ,GENEL SINAV; konularını içermektedir. |
Ders Kaynakları |
Temel Ekonomi,Tümay ERTEK ,Beta Yayınları, İstanbul
Dinler, Z. , İktisada Giriş • Karagölge, C., 1987. Tarım Ekonomisi, Atatürk Üniversitesi Yayınları;No.642.Ziraat Fakültesi Yayınları;No.290.Ders Kitapları Serisi No.48, Erzurum, 173s. • Cramer, G.L. and C.W. Jensen, 1988. Agricultural Economics and Agribusiness: John Wiley-Sons, New York. Öğretim üyesi ders notları |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 6 | 2 | 12 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 2 | 2 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 3 | 6 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 20 | 1 | 20 |
Final | Final | 30 | 1 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 131 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,14 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin kapsamı, gerekçesi, yararlanılabilecek kaynakların tanıtımı | |
2 | Ekonomi biliminin temel kavramları | |
3 | Piyasa kavramı ve piyasa çeşitleri | |
4 | Talep ve arz kavramları, talep ve arzdaki değişmeler, fiyat oluşumu | |
5 | Talep ve arz esneklikleri | |
6 | Masraf kavramı, kısa ve uzun dönemde masraflar | |
7 | Tam rekabet piyasasında kâr maksimizasyonu | |
8 | Vize | |
9 | Tüketim teorisi | |
10 | Makro ekonomide temel kavramlar (Milli Gelir, GSMH, Enflasyon, devalüasyon, İstihdam) | |
11 | Tarımsal üretim faktörlerinin incelenmesi | |
12 | Tarım ve Ekonomi | |
13 | Ekonomi prensiplerinin tarımda kullanımına ilişkin örnek olay uygulamaları | |
14 | Tarım işletmeciliğinde uygulanan ekonomi prensipleri |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Arz- talep kavramları ve bu kavramları etkileyen faktörleri anlamak | |||
Makroekonomik sorunları ve bu sorunların çözümü için gerekli politikaları çözümleyebilmek | |||
Ekonomi ile ilgili kavram ve konuları günlük ekonomik hayatlarına uygulayabilmek | |||
Ekonomi ile ilgili temel kavramlar ve ekonomik sistemler hakkında bilgi sahibi olmak | |||
Milli gelir, para, enflasyon, dış borçlar, işsizlik gibi ekonomik verileri anlamak ve bunları ülke ekonomisi ile karşılaştırmak. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Arz- talep kavramları ve bu kavramları etkileyen faktörleri anlamak | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 3 | 1 | 2 | 1 | 3 | 1 |
Makroekonomik sorunları ve bu sorunların çözümü için gerekli politikaları çözümleyebilmek | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 3 | 1 |
Ekonomi ile ilgili kavram ve konuları günlük ekonomik hayatlarına uygulayabilmek | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 3 | 1 |
Ekonomi ile ilgili temel kavramlar ve ekonomik sistemler hakkında bilgi sahibi olmak | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 3 | 1 | 2 | 1 | 3 | 1 |
Milli gelir, para, enflasyon, dış borçlar, işsizlik gibi ekonomik verileri anlamak ve bunları ülke ekonomisi ile karşılaştırmak. | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 3 | 1 | 3 | 1 | 1 | 3 |