Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Pazarlama Araştırması | REK219 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | REKLAMCILIK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi İbrahim ALKARA |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi İbrahim ALKARA |
Amaç |
Bu dersin amacı, araştırma probleminin fark edilmesi ve bu problemin çözümünde hangi yolların kullanılması gerektiğinin öğretilmesidir. Bu derste ayrıca öğrencinin temel araştırma sürecinin adımlarını takip ederek, uygulamalı bir proje gerçekleştirmesi sağlanarak problemin tespitinden veri girişine ve analizine kadar tüm adımların öğretilmesidir. |
Ders İçeriği |
Pazarlama araştırmasında nitel ve nicel yöntemlerin öğretilmesi ve SPSS paket programının kullanılması ve veri girişi ve analizinin öğretilerek bir rapor halinde sunulması |
Ders Kaynakları |
• Kurtuluş, Kemal (1998), Pazarlama Araştırmaları, 6. Basım, Istanbul, Avcıol Basım Yayın.
• Gegez, Ercan(2006), Pazarlama Araştırmaları, Beta Yay. • Nakip, Mahir (2003), Pazarlama Araştırmaları, Ankara, Seçkin Yayıncılık. Alvin C. Burns , Ronald F. Bush, (2015). Pazarlama Araştırması, Editör: Fatma Demirci Orel, Nobel Akademik Yayıncılık,. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Dönem Sonu Uygulaması | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tanışma ve Ders tanıtımı | Tartışmalı Ders |
2 | Pazarlama araştırmaları ile ilgili kavramsal çerçeve | Tartışmalı Ders |
3 | Pazarlama araştırmaları ile ilgili yeni gelişmeler | Tartışmalı Ders |
4 | Pazarlama Araştırma Süreci | Tartışmalı Ders |
5 | Veri Kaynaklarının belirlenmesi | Tartışmalı Ders |
6 | Veri toplama yöntemi- Kalitatif Yöntemler | Tartışmalı Ders |
7 | Veri toplama Yöntemi- Nicel Yöntemler | Tartışmalı Ders |
8 | Ara sınav | Tartışmalı Ders Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
9 | Anakütle ve Örnek seçimi, Örnekleme Yöntemleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
10 | Saha Çalışmaları ve Uygulama | Ders Tartışmalı Ders |
10 | Saha Çalışmaları ve Uygulama | Ders Tartışmalı Ders |
12 | Saha Çalışmaları ve Uygulama | Ders Tartışmalı Ders |
10 | Saha Çalışmaları ve Uygulama | Ders Tartışmalı Ders |
14 | Dönem Sonu Uygulama, Araştırma Raporu | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenciler kendi örnek çalışmalarını sahada uygulama yaparak deneyim kazanır. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Öğrenciler pazarlama araştırması raporu hazırlamayı öğrenir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Öğrenciler pazarlama araştırma ve uygulama sürecini öğrenir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Öğrenciler pazarlama araştırması ile ilgili temel kavramları öğrenirler | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Öğrenciler SPSS programını kullanmayı öğrenir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenciler kendi örnek çalışmalarını sahada uygulama yaparak deneyim kazanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler pazarlama araştırması raporu hazırlamayı öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler pazarlama araştırma ve uygulama sürecini öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler pazarlama araştırması ile ilgili temel kavramları öğrenirler | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler SPSS programını kullanmayı öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |