EN
  • Anasayfa
  • REK219 Pazarlama Araştırması (2024 - 2025 / 3. Yarıyıl)
  • EN
REK219 - Pazarlama Araştırması
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Pazarlama Araştırması REK219 3 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
REKLAMCILIK
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze eğitim
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi İbrahim ALKARA
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi İbrahim ALKARA
Amaç

Bu dersin amacı, araştırma probleminin fark edilmesi ve bu problemin çözümünde hangi yolların kullanılması gerektiğinin öğretilmesidir. Bu derste ayrıca öğrencinin temel araştırma sürecinin adımlarını takip ederek, uygulamalı bir proje gerçekleştirmesi sağlanarak problemin tespitinden veri girişine ve analizine kadar tüm adımların öğretilmesidir.

Ders İçeriği

Pazarlama araştırmasında nitel ve nicel yöntemlerin öğretilmesi ve SPSS paket programının kullanılması ve veri girişi ve analizinin öğretilerek bir rapor halinde sunulması

Ders Kaynakları • Kurtuluş, Kemal (1998), Pazarlama Araştırmaları, 6. Basım, Istanbul, Avcıol Basım Yayın.
• Gegez, Ercan(2006), Pazarlama Araştırmaları, Beta Yay.
• Nakip, Mahir (2003), Pazarlama Araştırmaları, Ankara, Seçkin Yayıncılık.
Alvin C. Burns , Ronald F. Bush, (2015). Pazarlama Araştırması, Editör: Fatma Demirci Orel, Nobel Akademik Yayıncılık,.
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Dönem Sonu Uygulaması %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Tanışma ve Ders tanıtımı Tartışmalı Ders
2 Pazarlama araştırmaları ile ilgili kavramsal çerçeve Tartışmalı Ders
3 Pazarlama araştırmaları ile ilgili yeni gelişmeler Tartışmalı Ders
4 Pazarlama Araştırma Süreci Tartışmalı Ders
5 Veri Kaynaklarının belirlenmesi Tartışmalı Ders
6 Veri toplama yöntemi- Kalitatif Yöntemler Tartışmalı Ders
7 Veri toplama Yöntemi- Nicel Yöntemler Tartışmalı Ders
8 Ara sınav Tartışmalı Ders Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
9 Anakütle ve Örnek seçimi, Örnekleme Yöntemleri Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
10 Saha Çalışmaları ve Uygulama Ders Tartışmalı Ders
10 Saha Çalışmaları ve Uygulama Ders Tartışmalı Ders
12 Saha Çalışmaları ve Uygulama Ders Tartışmalı Ders
10 Saha Çalışmaları ve Uygulama Ders Tartışmalı Ders
14 Dönem Sonu Uygulama, Araştırma Raporu Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenciler kendi örnek çalışmalarını sahada uygulama yaparak deneyim kazanır. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Öğrenciler pazarlama araştırması raporu hazırlamayı öğrenir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Öğrenciler pazarlama araştırma ve uygulama sürecini öğrenir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Öğrenciler pazarlama araştırması ile ilgili temel kavramları öğrenirler Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Öğrenciler SPSS programını kullanmayı öğrenir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
Öğrenciler kendi örnek çalışmalarını sahada uygulama yaparak deneyim kazanır. - - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler pazarlama araştırması raporu hazırlamayı öğrenir. - - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler pazarlama araştırma ve uygulama sürecini öğrenir. - - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler pazarlama araştırması ile ilgili temel kavramları öğrenirler - - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler SPSS programını kullanmayı öğrenir. - - - - - - - - - - - - -