Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Yeni Pazarlama Teknikleri | REK229 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | REKLAMCILIK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Sevdenur KAPUSUZ |
Ders Veren | Öğr. Gör. Dr. Sevdenur KAPUSUZ |
Amaç |
Pazarlamada yeni yaklaşımlara dair teorik bilginin edinilmesi ve güncel uygulama örneklerini analiz edebilme becerisinin kazanılmasıdır. |
Ders İçeriği |
Yeni pazarlama kavramları, güncel pazarlama yaklaşımları |
Ders Kaynakları |
• Çabuk, Serap and Mehmet İ. Yağcı (2003), Pazarlamaya Çagdaş Yaklaşım, Nobel Yayınları.
Varinli, İ. ve Çatı, K. (Ed.), (2010). Güncel Pazarlama Yaklaşımından Seçmeler, Detay Yayıncılık. Kotler, P. vd. (2018). Pazarlama 4.0: Gelenekselden Dijitale Geçiş, Optimist. Yıldız, S. (2022). Pazarlamada Güncel Yaklaşımlar, Gazi Kitabevi. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev (Sunum) | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 99 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,88 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Yeni pazarlama kavramları | Ders Tartışmalı Ders |
2 | Pazarlama Anlayışları, Pazarlamada Yeni Bakış Açıları | Ders Beyin Fırtınası |
3 | Gerilla Pazarlama | Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
4 | Politik Pazarlama | Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
5 | Sosyal Pazarlama | Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
6 | İlişki Pazarlaması | Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
7 | Dijital Pazarlama | Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
8 | Deneyimsel Pazarlama | Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
9 | Yeşil Pazarlama | Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
10 | Postmodern Pazarlama | Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
11 | Viral Pazarlama ve Sosyal Medya Uygulamaları | Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
12 | Nesnelerin İnterneti ve Pazarlama | Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
13 | Veri tabanlı Pazarlama ve Uygulamaları | Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
14 | Niş Pazarlama | Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenciler bir çok farklı ve yeni uygulama örneklerini öğrenirler. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Öğrenciler Endüstri 4.0 uygulamalarının pazarlama karması elemanlarına etkilerini öğrenirler | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Öğrenciler gelişen teknolojinin tüketim alışkanlıklarına etkilerini öğrenirler. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Öğrenciler pazarlama anlayışlarını ve güncel pazarlama kavramlarını öğrenirler | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenciler bir çok farklı ve yeni uygulama örneklerini öğrenirler. | 5 | 4 | 4 | 5 | - | - | - | 4 | - | - | - | 4 | - |
Öğrenciler Endüstri 4.0 uygulamalarının pazarlama karması elemanlarına etkilerini öğrenirler | 5 | 4 | 4 | - | - | - | - | - | - | - | - | 4 | - |
Öğrenciler gelişen teknolojinin tüketim alışkanlıklarına etkilerini öğrenirler. | 5 | 4 | 4 | - | - | - | - | 4 | - | - | - | 4 | - |
Öğrenciler pazarlama anlayışlarını ve güncel pazarlama kavramlarını öğrenirler | 5 | 4 | 4 | 4 | - | - | - | - | - | - | - | 4 | - |