EN
  • Anasayfa
  • REK233 İletişim Tarihi (2024 - 2025 / 3. Yarıyıl)
  • EN
REK233 - İletişim Tarihi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
İletişim Tarihi REK233 3 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
REKLAMCILIK
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Ders öğretim elemanı tarafından işlenir ve tartışma uygulamalarına dayalı olarak öğrencilerin katılımı sağlanır. Dersin amacına ulaşabilmesi için öğrencilerin derse devam etmesi gerekmektedir.
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Önder GÜRSEL
Ders Veren
Amaç

Bu dersin amacı, sözlü ve yazılı kültür, kitle iletişim araçları, geleneksel ve yeni medya gibi kavramları, bunlarla ilişkili olay ve olguları toplumsal ve tarihsel bağlamları etrafında değerlendirmektir.

Ders İçeriği

Sözlü kültür/yazılı kültür ayrımı, kağıt, kitap, matbaa, ilk haberleşme sistemleri. Endüstri Devrimi ve ileti, Telgraftan günümüze telekomünikasyonun gelişimi (Görsel telgraf, elektrikli telgraf, telefon, vd.), internet ve sosyal medya konularını içermektedir.

Ders Kaynakları Topuz, Hıfzı. Türk Basın Tarihi, Remzi, İstanbul (2003) Orhan, Koloğlu. (2006) Osmanlı'dan 21. Yüzyıla Basın Tarihi. Pozitif Yay. İst Ahmet Emin Yalman, Modern Türkiye'nin Gelişim Sürecinde Basın (1831-1913) Childe, Gordon. Tarihte neler oldu?, çev. A. Şenel ve M. Tunçay, İstanbul: Alan 1993.
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 İletişim kavramının irdelenmesi ve tartışılması Ders
2 İletişim tarihine giriş Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanlık alanının gerektirdiği kuramları sıralar. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etkili iletişimin unsurlarını sıralar. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Yazılı ve görsel iletişimi ve araçlarını etkin olarak kullanarak ikna edici mesajlar oluşturur. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etkili iletişimin unsurlarını sıralar. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Kampanyaları düzenler. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanlık alanının gerektirdiği kuramları sıralar. - - - - - - - - - - - - -
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etkili iletişimin unsurlarını sıralar. - - - - - - - - - - - - -
Yazılı ve görsel iletişimi ve araçlarını etkin olarak kullanarak ikna edici mesajlar oluşturur. - - - - - - - - - - - - -
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etkili iletişimin unsurlarını sıralar. - - - - - - - - - - - - -
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Kampanyaları düzenler. - - - - - - - - - - - - -