EN
  • Anasayfa
  • REK235 Sponsorluk (2024 - 2025 / 3. Yarıyıl)
  • EN
REK235 - Sponsorluk
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Sponsorluk REK235 3 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
REKLAMCILIK
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Dr. Sevdenur KAPUSUZ
Ders Veren
Amaç

Sponsorluk kavramı ve stratejileri hakkında temel öğretilerin kazandırılması ve bu öğretiler ışığında halkla ilişkilerde sponsorluğunun öneminin ve pazarlama ve reklam ile ilişkisinin kavranmasıdır.

Ders İçeriği

Sponsorluk kavramı, sponsorluğun tarihsel gelişimi, sponsorluğun pazarlama, reklamcılık ve halkla ilişkilerdeki amacı, sponsorluk alanları, sponsorluk planlama ve stratejiler.

Ders Kaynakları Okay, A. (2012). Sponsorluk, Der Yayınları.
Avunduk, Y. (2021). Sponsorluk Yönetimi, Gazi Kitabevi.
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Dersin tanıtımı ve dersle ilgili temel bilgilerin verilmesi Ders
2 Sponsorluk Kavramı Ders Tartışmalı Ders
3 Sponsorluğun Gelişimi, Tarihsel Süreci Ders Tartışmalı Ders
4 Sponsorluğun Diğer Disiplinlerle İlişkisi Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
5 Sponsorluktan Ayrımlaştırılması Gereken Diğer Kavramlar Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
6 Sponsorluğun Amacı ve Önemi Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
7 Sponsorluğun Reklam Amacı Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
8 Sponsorluğun Pazarlama Amacı Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
9 Sponsorluğun Halkla İlişkiler Amacı Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
10 Sponsorluk Alanları Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
11 Spor Sponsorluğu Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası
12 Kültür ve Sanat Sponsorluğu Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası
13 Sosyal Sponsorluk ve Çevre Sponsorluğu Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası
14 Sponsorluk Planlama ve Stratejileri Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Sponsorlukla ilgili teorik bilgileri edinir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Sponsorluğun halkla ilişkiler, pazarlama ve reklamdaki önemini kavrar. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Sponsorluk alanlarına dair teorik bilgileri edinir ve güncel örnekleri analiz edebilir. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Sponsorluk sürecini planlayabilir. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Sponsorluk stratejileriyle ilgili güncel bilgileri edinir ve örnekleri analiz edebilir. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
Sponsorlukla ilgili teorik bilgileri edinir. - - - - - - - - - - - - -
Sponsorluğun halkla ilişkiler, pazarlama ve reklamdaki önemini kavrar. - - - - - - - - - - - - -
Sponsorluk alanlarına dair teorik bilgileri edinir ve güncel örnekleri analiz edebilir. - - - - - - - - - - - - -
Sponsorluk sürecini planlayabilir. - - - - - - - - - - - - -
Sponsorluk stratejileriyle ilgili güncel bilgileri edinir ve örnekleri analiz edebilir. - - - - - - - - - - - - -