Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sponsorluk | REK235 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | REKLAMCILIK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Sevdenur KAPUSUZ |
Ders Veren | |
Amaç |
Sponsorluk kavramı ve stratejileri hakkında temel öğretilerin kazandırılması ve bu öğretiler ışığında halkla ilişkilerde sponsorluğunun öneminin ve pazarlama ve reklam ile ilişkisinin kavranmasıdır. |
Ders İçeriği |
Sponsorluk kavramı, sponsorluğun tarihsel gelişimi, sponsorluğun pazarlama, reklamcılık ve halkla ilişkilerdeki amacı, sponsorluk alanları, sponsorluk planlama ve stratejiler. |
Ders Kaynakları |
Okay, A. (2012). Sponsorluk, Der Yayınları.
Avunduk, Y. (2021). Sponsorluk Yönetimi, Gazi Kitabevi. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı ve dersle ilgili temel bilgilerin verilmesi | Ders |
2 | Sponsorluk Kavramı | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Sponsorluğun Gelişimi, Tarihsel Süreci | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Sponsorluğun Diğer Disiplinlerle İlişkisi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
5 | Sponsorluktan Ayrımlaştırılması Gereken Diğer Kavramlar | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
6 | Sponsorluğun Amacı ve Önemi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
7 | Sponsorluğun Reklam Amacı | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
8 | Sponsorluğun Pazarlama Amacı | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
9 | Sponsorluğun Halkla İlişkiler Amacı | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
10 | Sponsorluk Alanları | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
11 | Spor Sponsorluğu | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
12 | Kültür ve Sanat Sponsorluğu | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
13 | Sosyal Sponsorluk ve Çevre Sponsorluğu | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
14 | Sponsorluk Planlama ve Stratejileri | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sponsorlukla ilgili teorik bilgileri edinir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Sponsorluğun halkla ilişkiler, pazarlama ve reklamdaki önemini kavrar. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Sponsorluk alanlarına dair teorik bilgileri edinir ve güncel örnekleri analiz edebilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Sponsorluk sürecini planlayabilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Sponsorluk stratejileriyle ilgili güncel bilgileri edinir ve örnekleri analiz edebilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sponsorlukla ilgili teorik bilgileri edinir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sponsorluğun halkla ilişkiler, pazarlama ve reklamdaki önemini kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sponsorluk alanlarına dair teorik bilgileri edinir ve güncel örnekleri analiz edebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sponsorluk sürecini planlayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sponsorluk stratejileriyle ilgili güncel bilgileri edinir ve örnekleri analiz edebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |