Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Medya Planlaması | REK206 | 4 | 4 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | REKLAMCILIK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze Anlatım, Tartışma, Takım-Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay Yöntemi, Ödev, Soru-Cevap |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Yeliz GENÇER |
Ders Veren | |
Amaç |
Dersin amacı, medya çeşitliliğinin arttığı günümüz toplumunda, markaların tüketicilerle kurmuş olduğu iletişimin sistemli bir medya planlama ile etkin sonuçlara daha hızlı ulaşılabileceğinin anlaşılmasını sağlamaktır. |
Ders İçeriği |
Pazarlama- Reklam-Medya Planı İlişkisi, Medya Planlama, Medya Planlama Aşamaları, Medya Planlamada Kullanılan Temel Kavramlar, Medya Ölçümleri, Medya Amaçları ve Stratejileri, Farklı Reklam Mecralarının Karşılaştırılması, Online Mecrada Medya Planlama, Medya Maliyetleri ve Satın Alma, Medya Hedefleri Geliştirme, Medya Planı Oluşturmak, Medya Planı Yazmak ve Sunmak. |
Ders Kaynakları |
Medya Planlama ve Satın Alma (Gıyasettin Tayfur)
Yeni Medya Planlama ve Tüketici Davranışları (Bilgen Başal) Medya Planlama (Nevzat Bilge İspir) Reklamda Rekabetin Anahtarı Medya Planlama (Belma Güneri Fırlar) Yeni Medya Planlama ve Tüketici Davranışları- Bilgen Başal |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 8 | 1 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 69 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,71 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Pazarlama, Reklam, Medya Planı İlişkisi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
2 | Medya Planlama | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
3 | Medya Planlama Aşamaları | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
4 | Medya Planlamada Kullanılan Temel Kavramlar | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
5 | Medya Ölçümleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
5 | Medya Ölçümleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
7 | Medya Amaçları ve Stratejileri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
7 | Medya Amaçları ve Stratejileri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
9 | Farklı Reklam Mecralarının Karşılaştırılması | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
10 | Online Mecrada Medya Planlama | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
11 | Medya Maliyetleri ve Satın Alma | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
12 | Medya Hedefleri Geliştirme | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
13 | Medya Planı Oluşturmak | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
14 | Medya Planı Yazmak ve Sunmak | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Medya Planlama Sürecini Yönetir | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Medya Planlama Kavramlarını Tanımlar ve Aşamalarını Sıralar | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Medya Planı Yazar, Oluşturur ve Sunar | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Medya Amaç, Strateji, Maliyet ve Ölçümleri Açıklar | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Medya Hedeflerini Kavrar | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Medya Planlama Sürecini Yönetir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 |
Medya Planlama Kavramlarını Tanımlar ve Aşamalarını Sıralar | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 |
Medya Planı Yazar, Oluşturur ve Sunar | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 |
Medya Amaç, Strateji, Maliyet ve Ölçümleri Açıklar | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 |
Medya Hedeflerini Kavrar | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 |