Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Örgütsel Davranış | REK212 | 4 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | REKLAMCILIK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze Anlatım, Tartışma, Takım-Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay Yöntemi, Ödev, Soru-Cevap |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Yeliz GENÇER |
Ders Veren | |
Amaç |
Dersin amacı, örgütte insan davranışlarının ne olduğu ve ne tür değişimler içinde bulunduğunu ortaya koyarak, yönetim anlayışıyla ilgili bakış açıları geliştirmektir. Sosyal yapının önemli bir parçası olarak örgütlerde insan eylemlerini araştırarak, kurumsal başarı için gerekli olan uygulamaların örgüte sağladığı faydaların anlaşılmasını sağlamaktır. |
Ders İçeriği |
Örgütsel Davranışa Giriş, Yöntem ve Bazı Temel Kavramlar, Örgütsel Davranışın Gelişim Süreci ve Temelini Oluşturan Çalışmalar, Örgütsel Davranış Yaklaşımları, Örgütsel Davranış Kuramları, Örgüt İçinde Birey ve Kişilik, Duygular, Tutumlar ve İş Tatmini, Örgüt Kültürü, Örgütsel İletişim, Sosyal Yapı ve Sosyal İlişkiler, Motivasyon Teorileri, Örgütlerde Çatışma, Örgütsel Stres Kaynakları ve Yönetimi, Örgütlerde Güç ve Politika, Örgütsel Öğrenme, Vatandaşlık ve Adalet. |
Ders Kaynakları |
Örgütsel Davranış (Salih Güney)
Örgütsel Davranış (Hasan Tutar) Örgütsel Davranış (Azize Ergeneli) Örgütsel Davranış (İsmail Bakan) Örgütsel Davranış (Yılmaz Akgündüz) Örgütsel Davranış (Hakan Vahit Erkutlu) Örnek Olaylarla Örgütsel Davranış (Şermin Şenturan) |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Örgütsel Davranışa Giriş, Yöntem ve Bazı Temel Kavramlar | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
2 | Örgütsel Davranışın Gelişim Süreci ve Temelini Oluşturan Çalışmalar | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
3 | Örgütsel Davranış Yaklaşımları | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
4 | Örgütsel Davranış Kuramları | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
5 | Örgüt İçinde Birey ve Kişilik | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
6 | Duygular, Tutumlar ve İş Tatmini | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
7 | Örgüt Kültürü | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
8 | Örgütsel İletişim | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
9 | Sosyal Yapı ve Sosyal İlişkiler | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
10 | Motivasyon Teorileri | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
11 | Örgütlerde Çatışma | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
12 | Örgütsel Stres Kaynakları ve Yönetimi | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
13 | Örgütlerde Güç ve Politika | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
14 | Örgütsel Öğrenme, Vatandaşlık ve Adalet | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Örgütsel davranışın kuruma ve yönetim sistemlerine olan etkisini anlar ve değerlendirir | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Örgütlerde çatışma yönetimini sağlar ve stres kaynaklarının ortadan kaldırılmasının gerekliliğini kavrar, sorgular | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Etkin örgütsel iletişim ve motivasyon uygulamalarının kurum ve sistemle olan bağlantısını açıklar ve uygular | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
İş tatmini ve örgütsel davranışın birbirleriyle olan bağlantısını kurar ve başarılı bir örgüt kültürünün yerleşmesini sağlar | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Örgütlerde sosyal yapı ve ilişkilerin geliştirilmesinin önemini kavrar ve güç ilişkilerini sınıflandırır | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Örgütsel davranışın kuruma ve yönetim sistemlerine olan etkisini anlar ve değerlendirir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Örgütlerde çatışma yönetimini sağlar ve stres kaynaklarının ortadan kaldırılmasının gerekliliğini kavrar, sorgular | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Etkin örgütsel iletişim ve motivasyon uygulamalarının kurum ve sistemle olan bağlantısını açıklar ve uygular | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İş tatmini ve örgütsel davranışın birbirleriyle olan bağlantısını kurar ve başarılı bir örgüt kültürünün yerleşmesini sağlar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Örgütlerde sosyal yapı ve ilişkilerin geliştirilmesinin önemini kavrar ve güç ilişkilerini sınıflandırır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |