Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sosyolojiye Giriş | REK216 | 4 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | REKLAMCILIK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders yüz yüze eğitim şeklinde verilmektedir. |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Ali KARPUZ |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencilerin sosyolojinin temel kavramlarını tanımlayarak toplumsal olgu ve olayları değerlendirebilmeleri, toplumsal kurum ve yapıların temel özelliklerini açıklayabilmelerini sağlamaktır. Ayrıca sosyolojik bir bakış açısı kazanmaları hedeflenmektedir. |
Ders İçeriği |
Sosyolojinin temel kavramları, sosyolojinin tarihçesi, sosyoloji kuramları, sosyolojide araştırma yöntem ve teknikleri, aile, ekonomi, siyaset, din, eğitim gibi temel toplumsal kurumları, kentleşme, suç ve hukuk, nüfus ve göç, bilim ve teknoloji, savaş gibi konuları içermektedir. |
Ders Kaynakları |
Sosyolojiye Giriş- Enver Özkalp
Sosyolojiye Giriş - Gönül İçli Sosyoloji - Halil İbrahim Bahar |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Sosyolojiye Giriş | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim |
2 | Sosyolojide Temel Yaklaşımlar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim |
3 | Sosyolojide Araştırma Yöntemleri | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim |
4 | Kültür | Tartışmalı Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim |
5 | Toplumsallaşma | Tartışmalı Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim |
6 | Aile | Tartışmalı Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim |
7 | Ekonomi | Tartışmalı Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim |
8 | Eğitim | Tartışmalı Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim |
9 | Din | Tartışmalı Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim |
10 | Siyasal Kurumlar | Tartışmalı Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim |
11 | Toplumsal Gruplar | Tartışmalı Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim |
12 | Toplumsal Tabakalaşma ve Değişme | Tartışmalı Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim |
13 | Suç ve Toplum | Tartışmalı Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim |
14 | Bilim Teknoloji ve Çevre | Tartışmalı Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sosyolojiyi tanımlayabilir ve sosyolojinin temel kavramlarını açıklayabilirler. | Yazılı Sınav | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Aile, Eğitim, Ekonomi, Siyaset, Din, Kentleşme, Suç ve hukuk, Bilim ve Teknoloji ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Sosyolojide yer alan temel yaklaşımları açıklayabilirler. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Toplumsal tabakalaşma kavramını tanımlayabilir ve toplumsa tabakalaşma çeşitlerini açıklayabilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Sosyoloji bilimin nasıl ortaya çıktığını özetleyebilirler. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sosyolojiyi tanımlayabilir ve sosyolojinin temel kavramlarını açıklayabilirler. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Aile, Eğitim, Ekonomi, Siyaset, Din, Kentleşme, Suç ve hukuk, Bilim ve Teknoloji ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sosyolojide yer alan temel yaklaşımları açıklayabilirler. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Toplumsal tabakalaşma kavramını tanımlayabilir ve toplumsa tabakalaşma çeşitlerini açıklayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sosyoloji bilimin nasıl ortaya çıktığını özetleyebilirler. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |