Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İmaj Yönetimi | REK232 | 4 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | REKLAMCILIK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Ebru YILMAZ |
Ders Veren | |
Amaç |
Halkla ilişkiler ve reklamın temel fonksiyonlarından biri olan imaj yönetimi kavramını tüm yönleriyle öğrenciye kavratmaktır. |
Ders İçeriği |
Bu ders kapsamında kişilerarası ilişkiler bağlamında kişisel imajı oluşturan öğeler, ilk izlenimin önemi, imaj yönetimi ve kişisel imaj yönetiminde sözsüz iletişimin önemine gündelik yaşamdan örneklerle kültürler ve kültürlerarası düzeyde ele alınmaktadır. |
Ders Kaynakları |
Ayla Okay, Kurum Kimliği, İstanbul: Derin Yayınları, 7.b., 2013.
Yasin Bulduklu, İmaj yönetimi Yaklaşımlar, Taktikler ve Stratejiler, Literatürk Academia, 2015.
Ayla Okay & Aydemir Okay, Halkla İlişkiler Kavram Strateji ve Uygulamaları, İstanbul: Der Yayınları, 2012
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İmaj Kavramının Tanımı ve Kapsamı | Ders |
2 | İmajın Oluşumu, Öğeleri ve Çeşitleri | Ders |
3 | İmaj Oluşturmanın Safhaları | Ders |
4 | Bir Halkla İlişkiler İlişkiler Fonksiyonu Olarak İmaj Yönetimi | Ders |
5 | Kurum İmajı Kavramı | Ders |
6 | Kurum İmajını Oluşturan Unsurlar | Ders |
7 | Kurum imajı ve Kurum Kimliği İlişkisi | Ders |
8 | Ara sınav | Ders |
9 | Kurum Kimliğinin Oluşturulması | Ders |
10 | Kurum Kimliğinin Unsurları (Kurum Felsefesi, Kurumsal Dizayn, Kurumsal İletişim ve Kurumsal Davranış) | Ders |
11 | Kurum Kültürü | Ders |
12 | Kurumsal İtibar Yönetimi | Ders |
13 | İmaj Yönetimde Araştırma ve Değerlendirme | Ders |
14 | İmaj Yönetimi Kapsamında Örnek Vaka İncelemeleri | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kurumsal imaja yönelik tanımlardan en az 5 tanesini sınıflandırır | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Kurumsal imaj unsurlarından en az 4’ünü doğru bir şekilde açıklar | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
İmaj oluşumu aşamasındaki kavramları analiz eder. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Kurumun istediği imaj ile hedef kitlelerde oluşmuş olan imajı (imaj boşluğunu) karşılaştırır | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
İmaj yaratımı bağlamında medya araçlarının önemini açıklar ve medya araçlarını önemleri açısından karşılaştırır. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kurumsal imaja yönelik tanımlardan en az 5 tanesini sınıflandırır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kurumsal imaj unsurlarından en az 4’ünü doğru bir şekilde açıklar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İmaj oluşumu aşamasındaki kavramları analiz eder. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kurumun istediği imaj ile hedef kitlelerde oluşmuş olan imajı (imaj boşluğunu) karşılaştırır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İmaj yaratımı bağlamında medya araçlarının önemini açıklar ve medya araçlarını önemleri açısından karşılaştırır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |