EN
  • Anasayfa
  • REK236 Reklam ve Etik (2024 - 2025 / 4. Yarıyıl)
  • EN
REK236 - Reklam ve Etik
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Reklam ve Etik REK236 4 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
REKLAMCILIK
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Ebru YILMAZ
Ders Veren
Amaç

Reklamda etik unsurları inceleme ve çözümleme.

Ders İçeriği

Reklamcılıkla ilgili temel kavram ve terimlerin açıklanması, reklam kuramları, reklam türleri, reklamcılığın tarihsel gelişimi, etik kavramı, reklamda etik kavramı.

Ders Kaynakları İletişim ve Etik Prof. Dr. Metin Işık Eğitim Yayınları
İLETİŞİM VE ETİK
İLETİŞİM ETİĞİ SORUNLAR VE SORUMLULUKLAR (RUHDAN UZUN)
GENEL VE TEKNİK İLETİŞİM
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Reklam kavramının çeşitli tanımları. Ders
2 Reklam kavramının farklı görüşler doğrultusunda ve değişen toplumsal koşullar, teknolojik olanaklar çerçevesinde ele alınması. Ders
3 Dünyada ve Türkiye’de reklamcılık kavramının tarihsel süreç içinde irdelenmesi. Ders
4 Reklamın amaçlarının ve işlevlerinin ele alınması. Ders
5 Pazarlama iletişimi içinde reklamın yerinin irdelenmesi Ders
6 Temel reklamın türlerinin ortaya konulması. Ders
7 Reklam mecralarının incelenmesi. Ders
8 Ara sınav Ders
9 Etik kavramı Ders
10 Reklamda etik kavramı Ders
11 Uygulama örnekleri üzerinden çeşitli reklam türlerinin irdelenmesi. Ders
12 Mesleki etiğin amacı ve temel ilkeleri, iş ve sosyal hayatta etik kurallar Ders
13 Etik ve meslek etiği bağı, örnekler Ders
14 Etik açıdan reklam örneklerinin değerlendirilmesi Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
İletişimde etiğin temel bilgilerini sıralar Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Bireysel etik, görev etiği ve meslek etiği anlayışını uygular Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Meslek etiğini tanımlar.Etik karar verme süreçlerinin uygulanmasını öğrenir Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Reklamda etik unsurları doğru bir şekilde yorumlar. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Çok çeşitli medya ve iletişim ortamlarındaki ahlaka dayalı çatışmaları eleştirel bir şekilde analiz edebilmek Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
İletişimde etiğin temel bilgilerini sıralar - - - - - - - - - - - - -
Bireysel etik, görev etiği ve meslek etiği anlayışını uygular - - - - - - - - - - - - -
Meslek etiğini tanımlar.Etik karar verme süreçlerinin uygulanmasını öğrenir - - - - - - - - - - - - -
Reklamda etik unsurları doğru bir şekilde yorumlar. - - - - - - - - - - - - -
Çok çeşitli medya ve iletişim ortamlarındaki ahlaka dayalı çatışmaları eleştirel bir şekilde analiz edebilmek - - - - - - - - - - - - -