EN
  • Anasayfa
  • REK242 Reklamda Grafik Uygulamaları (2022 - 2023 / 4. Yarıyıl)
  • EN
REK242 - Reklamda Grafik Uygulamaları
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Reklamda Grafik Uygulamaları REK242 4 2 + 1 4,0 Pdf
Birim Bölüm
REKLAMCILIK
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi yüz yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Ebru YILMAZ
Ders Veren Öğr. Gör. Ömer ERDEM
Amaç

Dersin amacı öğrencilere, görsel iletişim sanatı olan grafik tasarımın tarihinden günümüze teorik ve uygulamalı olarak tanıtmaktır. Grafik tasarım ürünlerinin vektör ve piksel tabanlı programlarda eskizden, tasarıma ve baskı aşamasına kadar uygulamalarını yaparak sektördeki güncel ve teknolojik bilgiyi aktarmaktır.

Ders İçeriği

Bu ders, grafik tasarım ürünlerinin tasarlanma süreçlerinin temel basamaklarını, güncel cihaz ve yöntemler kullanılarak uygulamalı olarak işlenmesini kapsar. Proje çalışmaları ve öğrencilerin derste aldıkları pratik bilgilerin laboratuvar ortamında yazılımlar aracılığıyla oluşturulması, dersin somut çıktılarıdır.

Ders Kaynakları Ders Not ve Uygulamaları
The Best of brochure design. – Gloucester, Mass. : Rockport, c1996.Becer, Emre. İletişim ve grafik tasarım / Emre Becer. Ankara : Dost Kitabevi,
Bektaş, D. (1992) Çağdaş Grafik Tasarımın Gelişimi. Yapı Kredi Yayınları Ltd. Şti
Hollis, R. (2001) Graphic Design, A Concise History. N.Y: Thames & Hudson *
Clair, K. (1999) A Typographic Workbook. N.Y: Johnn Wiley & Sons, Inc. *
Meggs, P. (1998) A History of Graphic Design. C.A: John Wiley & Sons, Inc.
Ders Not ve Uygulamaları
Ders Not ve Uygulamaları
Açıldığı Öğretim Yılı 2021 - 2022 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Grafik Tasarım tasarımda imge, görsel iletişim, görsel algı ve estetik kaygı Ders
2 Grafik Tasarım süreci ve Bilgisayarda grafik tasarımda kulanılan dosya türleri, Vektörel ve bitmap (pixel) tabanlı dosya ve programlar Ders
6 Adobe yazılımları ile uygulama çalışması Ders
4 Grafik tasarım ürünleri Amblem (logo, logotyp), afişler, kitap ve dergi kapağı, dosya, kartvizit, antetli kağıt, zarf, clp vs. Örnek incelemeleri. Ders
5 Corel Draw giriş: Ana menü sistemi, standart menü, property bar, tool bar, palet bar, ana sayfa yapısı,guide kullanımı, en sık kullanılan kısa yollar, kısa yol ayarları, çoğaltma çeşitleri (dublicate, kopyala yapıştır, çoğaltma) grid kullanımı. Ders
6 Adobe yazılımları ile uygulama çalışması Ders
7 Vize Ders
8 Pick tool, shape tool, shape tool vector, shape tool text, zoom - hand tool,crop tool, virtual segment ve property opsiyonları. Örnek uygulamalar. Ders
10 logo ve kurumsal kimlik tasarımı Ders
10 logo ve kurumsal kimlik tasarımı Ders
11 Poster tasarımı Ders
11 Poster tasarımı Ders
13 hareketli grafik tasarım Ders
13 hareketli grafik tasarım Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Görsel tasarımda çizim araçlarını kullanır
Görsel tasarımda temel tasarım unsurlarını kullanır
Görsel tasarımda yazı araçlarını kullanır
Görsel tasarımda efekt ve filtre araçlarını kullanır
Görsel tasarımda resim araçlarını kullanır
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
Görsel tasarımda çizim araçlarını kullanır - - - - - - - - - - - - -
Görsel tasarımda temel tasarım unsurlarını kullanır - - - - - - - - - - - - -
Görsel tasarımda yazı araçlarını kullanır - - - - - - - - - - - - -
Görsel tasarımda efekt ve filtre araçlarını kullanır - - - - - - - - - - - - -
Görsel tasarımda resim araçlarını kullanır - - - - - - - - - - - - -