Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Reklamda Kadın Çalışmaları | REK248 | 4 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | REKLAMCILIK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Ebru YILMAZ |
Ders Veren | |
Amaç |
Reklam ve kadın çalışmalarına yönelik, toplumsal cinsiyet kavramı bağlamında kavramsal ve kuramsal çerçeveyi sunmayı amaçlamaktadır. Ders, bir bilgi alanı olarak kadın çalışmalarının, içeriğini ve sorunlarını disiplinlerarası bir yaklaşımla eleştirel bir gözle incelemeyi hedeflemektedir. |
Ders İçeriği |
Ders kapsamında cinsiyetin sosyal inşası, kadınlık kavramına bağlı anlamlar, cinsiyet farklılıklarının kavramsallaştırılması, ailede, çalışma yaşamında, politikada ve eğitimde kadın ve toplumsal cinsiyet konuları incelenecektir. genel olarak ise reklamda kadın kullanımını incelemektedir. |
Ders Kaynakları |
1. Sociology of Gender, Editor Sharmila Rege, Sage Publications, London, 2003
2. İllich, İvan, Gender, Çev: Ahmet Fethi, Ayraç Yayınevi, Ankara, 1996.
3. Donovan, Josephine, Feminist Teori, Çev: Aksu Bora, Meltem Ağduk Gevrek, Fevziye Sayılan, İletişim Yayınları, 4. Baskı, İstanbul, 2007
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin amacı, konusu ve kapsamının tanıtılması | Ders |
2 | Kadın çalışmaları ve toplumsal cinsiyetle ile ilgili temel kavramlar | Ders |
3 | Kadın çalışmalarında kullanılan teorik yaklaşımlar | Ders |
4 | Cinsiyet ve toplumsal cinsiyet | Ders |
5 | Kadın çalışmaları Dünyada ve Türkiye’de tarihsel gelişimi | Ders |
6 | Medyada kadın ve toplumsal cinsiyet | Ders |
7 | vize | Ders |
8 | Reklamcılığın genel bir bakış | Ders |
9 | Reklamda kadın kullanımı | Ders |
10 | Reklam örneklerinin incelenmesi | Ders |
10 | Reklam örneklerinin incelenmesi | Ders |
12 | Feminist akım 1 | Ders |
13 | Feminist akım 2 | Ders |
14 | Feminist düşünce üzerine örnek incelemeler | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kadın ve toplumsal cinsiyetle ilgili kavramsal terminolojiyi bilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Eleştirel bir şekilde medyada kadının yer alışını inceler. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Toplumsal kurumlar (siyaset, eğitim, din, sağlık vb) ile toplumsal cinsiyet arasında bağ kurar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Kadın sorunların çözümüne ilişkin proje tasarlar ve çözüm önerilerde bulunur. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Reklamda kadın kullanımını ayrıntılı bir şekilde yorumlayabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kadın ve toplumsal cinsiyetle ilgili kavramsal terminolojiyi bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Eleştirel bir şekilde medyada kadının yer alışını inceler. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Toplumsal kurumlar (siyaset, eğitim, din, sağlık vb) ile toplumsal cinsiyet arasında bağ kurar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kadın sorunların çözümüne ilişkin proje tasarlar ve çözüm önerilerde bulunur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Reklamda kadın kullanımını ayrıntılı bir şekilde yorumlayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |