| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Finansal Yönetim | FİN203 | 3 | 3 + 0 | 5,0 |
| Birim Bölüm | BANKACILIK VE SİGORTACILIK |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Sözlü ve görsel anlatım, uygulama, soru-cevap, tartışma |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Yusuf Bahadır KAVAS (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | Öğr. Gör. Necip ALPTEKİN |
| Amaç |
Üst yönetim açısından finansmanın önemini vurgulayarak finansal tabloların bir yönetim aracı olarak nasıl kullanıldığını örneklerle gösterilerek özellikle yatırım kararlarının verilmesinde finansal tekniklerden nasıl yararlandırıldığını, bulunan her kaynağın bir maliyeti olduğunu ve en uygun maliyetle kaynağın bulunmasında finansal bilgilerden nasıl istifade edildiği öğrencilere kazandıran bir bilimdir. |
| Ders İçeriği |
Finansal Yönetimin Tanımı, Finansal Yönetimin Fonksiyonları, Finans Yöneticisinin Özellikleri, İşletmelerde Finans Fonksiyonun Örgütlendirilmesi, Finansal Analiz, Finansal (Mali) Analiz Teknikleri, Finansal Planlama, Finansal Denetim, Fonların Sağlanması, Fonların Yatırımı, Fon Kaynaklarının Maliyeti ve Optimal Sermaye Yapısı. |
| Ders Kaynakları |
Aydın-Nurhan, Başar-Mehmet, Coşkun-Metin, Finansal Yönetim, Detay Yayıncılık, 2011
Brealey, R. Myers, S. Marcus, A.; “Principles of Corporate Finance”, McGraw Hıll FİNANSAL YÖNETİM TEMEL KONULAR (YAZARI: ALİ CEYLAN,TURHAN KORKMAZ) N. Aydın, M. Başar, M. Coşkun “Finansal Yönetim” Detay Yayıncılık, Ankara T.C. ANADOLU ÜNiVERSiTESi YAYINI NO: 2577 AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ YAYINI NO: 1547 |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Ödev 1 | 20 |
| Toplam | 50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %50 |
| Toplam | %50 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
30
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
50
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
20
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 4 | 12 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 6 | 6 | 36 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 3 | 9 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 3 | 4 | 12 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 4 | 12 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 2 | 2 | 4 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Özel Destek / Yapısal Örnekler | 3 | 14 | 42 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Rol Yapma / Drama | 3 | 14 | 42 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 3 | 14 | 42 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 3 | 14 | 42 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 3 | 14 | 42 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 3 | 14 | 42 |
| Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 3 | 14 | 42 |
| Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | İnceleme / Anket Çalışması | 3 | 14 | 42 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Panel | 3 | 14 | 42 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Konuk Konuşmacı | 3 | 14 | 42 |
| Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | 3 | 14 | 42 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Final | Final | 1 | 1 | 1 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 3 | 1 | 3 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 678 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 26,59 | |||
| AKTS | 5,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Finansal Yönetim ve Fonksiyonları | |
| 2 | Finansal Sistem | |
| 3 | Paranın Zaman Değeri | |
| 3 | Finansal Analiz | |
| 3 | Paranın Zaman Değeri | |
| 4 | Başabaş ve Kaldıraç Analizleri | |
| 4 | Finansal Analiz ve Finansal Analizde Kullanılan Teknikler | |
| 5 | Finansal Planlama ve Kontrol | |
| 5 | Oran Analizi | |
| 6 | Başabaş ve Kaldıraç Analizi | |
| 6 | Çalışma Sermayesi ve Nakit Yönetimi | |
| 7 | Alacak ve Stok Yönetimi | |
| 7 | Finansal Planlama ve Bütçeleme Süreci ve İlkeleri | |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Belirlilik Ortamında Sermaye Bütçelemesi | |
| 9 | Proforma Mali Tabloların Hazırlanması, Nakit Bütçesi, Fonların Akış Analizi ve Finansal Kontrol | |
| 10 | Belirsizlik Ortamında Sermaye Bütçelemesi | |
| 10 | Çalışma Sermayesi Yönetimi | |
| 11 | Finansman Kaynakları,Yabancı Kaynaklar | |
| 11 | Kısa Vadeli Finansman | |
| 12 | Orta ve Uzun Vadeli Finansman | |
| 12 | Özkaynaklar | |
| 13 | Sermaye Yapısı ve Sermaye Yapısını Açıklayan Yaklaşımlar | |
| 13 | Sermaye Maliyeti | |
| 14 | Değerlendirme | |
| 14 | Kar Dağıtım Politikası |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Varlıkların Finansmanı ve En Uygun Finansman Kaynak Seçiminin Yapılması | |||
| İşletmenin karşı karşıya olduğu likidite, faiz ve kur riski gibi finansal riskleri öngörebilmesi beklenir. | |||
| Finansal Sistem ve Finansal Piyasaların Nasıl İşlediğinin Anlaşılması | |||
| Finansal Analizde Kullanılan Tekniklerin Anlaşılması | |||
| İşletmenin genel yönetim fonksiyonlarının yerine getirilmesinde finans yöneticisinin hangi aşamalarda yönetim sürecine dahil olması gerektiği konusunda bilgi sahibi olması beklenir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Varlıkların Finansmanı ve En Uygun Finansman Kaynak Seçiminin Yapılması | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | - | ;
| İşletmenin karşı karşıya olduğu likidite, faiz ve kur riski gibi finansal riskleri öngörebilmesi beklenir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | - | ;
| Finansal Sistem ve Finansal Piyasaların Nasıl İşlediğinin Anlaşılması | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | - | ;
| Finansal Analizde Kullanılan Tekniklerin Anlaşılması | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | - | ;
| İşletmenin genel yönetim fonksiyonlarının yerine getirilmesinde finans yöneticisinin hangi aşamalarda yönetim sürecine dahil olması gerektiği konusunda bilgi sahibi olması beklenir. | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | - | ;
| Finans ve Finansal Yönetimle İlgili Temel Kavramların Anlaşılması | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | - | ;
| Fon kaynaklarının, optimum faydayı sağlayacak finansal varlıklara yatırımı konusunda gerekli hesaplamaları yaparak yatırım tercihi yapma ve yatırım kararı alma konusunda yeterli bilgi donanımına sahip olması beklenir. | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | - | ;
| İşletmenin karşılabileceği özel finans sorunları hakkında bilgi sahibi olması beklenir. | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | - | ;
| İşletmenin mali tablolarına ait verileri mali analiz tekniklerini kullanarak yorumlayabilmesi beklenir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | - | ;
| Ortalama Değer | 4,56 | 4,89 | 4,89 | 4,67 | 4,89 | 4,78 | 5 | 4,56 | 5 | - |