| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Katılım Bankacılığı | BSİ110 | 2 | 2 + 0 | 3,0 |
| Birim Bölüm | BANKACILIK VE SİGORTACILIK |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Katılım bankacılığı hakkında bilgi vermek |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Seda AFŞAR |
| Ders Veren | |
| Amaç |
katılım banklalarının ortaya çıkış nedenlerini ve bankacılık sektöründeki yerini öğrenmek. Katılım Bankalarında Operasyon, Katılım Bankaları - Fon Kullanıcı İlişkileri, Katılım Bankalarında Kar Dağıtım konularını öğrenmek. |
| Ders İçeriği |
Türkiye'de katılım bankası tanımı ve fonksiyonları. Katılım bankalarının tarihi gelişimi süreci, hedefleri, çalışma metodları, finansal yapıları |
| Ders Kaynakları |
Takan, Mehmet "Bankacılık Teori Uygulama ve Yönetim
Güney, Alptekin "Banka İşlemleri" |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Yatırım Bankacılığının tanımı ve faaliyet alanları | Tartışmalı Ders |
| 2 | Yatırım Bankacılığının faaliyet alanları | Tartışmalı Ders |
| 2 | Yatırım Bankacılığının faaliyet alanları | Tartışmalı Ders |
| 4 | Kalkınma Bankacılığının fonksiyonları ve işlevleri | Tartışmalı Ders |
| 5 | Bilanço yapıları | Tartışmalı Ders |
| 6 | Yatırım ve Kalkınma Bankaları arasındaki farklar | Tartışmalı Ders |
| 7 | Özel Finans Kurumlarının (katılım bankacılığı)tarihi ve oluşum süreci | Tartışmalı Ders |
| 8 | Ara sınav | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
| 9 | Katılım bankacılığın kurulma nedenleri, amaçları | Tartışmalı Ders |
| 10 | Türkiye'de katılım bankacılığı | Tartışmalı Ders |
| 11 | Katılım bankalarının çalışma yöntemleri | Tartışmalı Ders |
| 12 | Katılım bankalarının problemleri | Tartışmalı Ders |
| 13 | Katılım bankalarının mali yapısı | Tartışmalı Ders |
| 14 | Genel tekrar | Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| lanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Kamu ve özel sektör kuruluşlarındaki alanı ile ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazandırmak. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| lanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Kamu ve özel sektör kuruluşlarındaki alanı ile ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazandırmak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - |