| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Ekonomik Bütünleşme ve AB | BSİ211 | 3 | 2 + 0 | 2,0 |
| Birim Bölüm | BANKACILIK VE SİGORTACILIK |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | örgün eğitim |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Seda AFŞAR |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Entegrasyon kuramı hakkında bilgi vermek ve kuramdaki zaman içindeki gelişmeler üzerinde durarak Avrupa Birliği’ni ekonomik entegrasyon açısından değerlendirmek amaçlanmaktadır. |
| Ders İçeriği |
Bölgesel ekonomik bütünleşme teorisi, Avrupa Birliği ortak politikalarına uyum sürecinin Türkiye yönünden değerlendirilmesi |
| Ders Kaynakları |
E. ERTÜRK, Ekonomik Entegrasyon Teorisi ve Türkiye’nin İçinde Bulunduğu Entegrasyonlar, Ezgi Kitapevi Yayınları,
Mart, Bursa, 1991.
|
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 2,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Uluslararası Ekonomik Sistemde Ortaya Çıkan Değişim | Ders |
| 2 | Hafta İktisadi Bütünleşme Kavramı ve Aşamaları | Ders |
| 3 | Hafta İktisadi Bütünleşme Kuramı | Ders |
| 4 | Hafta İktisadi Bütünleşmenin Etkileri | Ders |
| 5 | Hafta Yeni Dış Ticaret Teorisine Göre Ekonomik Entegrasyonun Temel Etkileri | Ders |
| 6 | Hafta Uygulamada Ekonomik Entegrasyon Türleri | Ders |
| 7 | Hafta Parasal Entegrasyon | Ders |
| 8 | Hafta Ara Sınav | Ders |
| 9 | Hafta Avrupa Birliği ve Tarihsel Gelişim Süreci | Ders |
| 10 | Avrupa Birliği’nin Kurumsal Yapısı | Ders |
| 11 | Avrupa Birliği Ortak Politikaları | |
| 11 | Avrupa Birliği Ortak Politikaları | |
| 13 | Türkiye-Avrupa Birliği İlişkilerinin Tarihsel Gelişimi | Ders |
| 14 | Genel tekrar | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Entegrasyon kuramlarını kavrar. | Yazılı Sınav | Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması | Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Dünyadaki entegrasyon oluşumlarını değerlendirir. | Yazılı Sınav | Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması | Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Edindikleri teorik bilgiler sayesinde AB ekonomisini ve işleyişini kavrar. | Yazılı Sınav | Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması | Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Güncel olayları ve AB ekonomisindeki gelişmeleri yorumlar | Yazılı Sınav | Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması | Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Ders içi tartışmalar sayesinde edindikleri bilgileri kullanma ve/veya karşısındakilere aktarma yeteneği kazanır. | Yazılı Sınav | Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması | Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Entegrasyon kuramlarını kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Dünyadaki entegrasyon oluşumlarını değerlendirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Edindikleri teorik bilgiler sayesinde AB ekonomisini ve işleyişini kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Güncel olayları ve AB ekonomisindeki gelişmeleri yorumlar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ders içi tartışmalar sayesinde edindikleri bilgileri kullanma ve/veya karşısındakilere aktarma yeteneği kazanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - |