| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Para ve Banka | İKT316 | 4 | 3 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | BANKACILIK VE SİGORTACILIK |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüzyüze |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Cumhur ŞAHİN |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Para ve bankacılık teorisinin kavram, teorik çerçeve ve politikalarının Türkiye Ekonomisinden örneklerle tartışılması amaçlanmaktadır. |
| Ders İçeriği |
Para ve bankacılığın ekonomideki rolü ve etkilerinin teorik ve uygulama düzeyinde tartışılması. |
| Ders Kaynakları |
Para ve Banka Finansal Piyasalar - Prof.Dr.İlker Parasız
Para banka ve Finansal Sistem, Ekrem Erdem |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 14 | 28 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
| Final | Final | 10 | 1 | 10 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 104 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,08 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Para ve Ekonomi: Temel Kavramlar (Paranın İşlevleri, Paranın Yansızlığı, İçselliği, Küreselleşme ve para politikaları) | Ders Tartışmalı Ders |
| 2 | Para Arzı ve TC Merkez Bankası Bilançosu | Ders |
| 3 | Para Talebi Teorisi ve Portföy Teorileri | Ders |
| 4 | Para ve Faiz Oranları İlişkisi | Ders |
| 5 | Para, Döviz Kuru ve Ödemeler Dengesi İlişkisi | Ders |
| 6 | Para ve Enflasyon: Enflasyon Teorisi ve Enflasyonun Maliyetleri | Ders |
| 7 | Para Politikasının Araçları, Amaçları ve Hedefleri, Para Politikası Yönetimi | Ders |
| 8 | Ara Sınavı - Para Politikası Aktarım Mekanizmaları | Ders |
| 9 | Merkez Bankasının Bağımsızlığı | Ders |
| 9 | Merkez Bankasının Bağımsızlığı | Ders |
| 11 | Bankacılık Teorisi | Ders Tartışmalı Ders |
| 12 | Bankacılıkta Risk Yönetimi | Ders Tartışmalı Ders |
| 13 | Bankacılık Sektörünün Yapısı ve Sorunları | Ders |
| 14 | Bankacılık Sektörünün Uluslararası Entegrasyonu | Ders Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Öğrenci güncel faiz ve döviz hareketlerini izleme ve değerlendirme yetisine sahip olabilir. | |||
| Finansal piyasaları ve finansal aracıları açıklayabilecektir | |||
| Banka yönetiminin temel ilkelerini açıklayabilecektir. | |||
| Riskten korunma yöntemlerini açıklayabilecektir. | |||
| Bankacılık sistemindeki Denetleyici ve düzenleyici kuruluşları değerlendirebilecektir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenci güncel faiz ve döviz hareketlerini izleme ve değerlendirme yetisine sahip olabilir. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 1 | ;
| Finansal piyasaları ve finansal aracıları açıklayabilecektir | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 1 | ;
| Banka yönetiminin temel ilkelerini açıklayabilecektir. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 1 | ;
| Riskten korunma yöntemlerini açıklayabilecektir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | ;
| Bankacılık sistemindeki Denetleyici ve düzenleyici kuruluşları değerlendirebilecektir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | ;
| Ortalama Değer | 3,4 | 3,4 | 3,4 | 3,4 | 3,4 | 3,4 | 3,4 | 3,4 | 1 |