| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Sponsorluk | REK235 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | REKLAMCILIK |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Sevdenur KAPUSUZ |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Sponsorluk kavramı ve stratejileri hakkında temel öğretilerin kazandırılması ve bu öğretiler ışığında halkla ilişkilerde sponsorluğunun öneminin ve pazarlama ve reklam ile ilişkisinin kavranmasıdır. |
| Ders İçeriği |
Sponsorluk kavramı, sponsorluğun tarihsel gelişimi, sponsorluğun pazarlama, reklamcılık ve halkla ilişkilerdeki amacı, sponsorluk alanları, sponsorluk planlama ve stratejiler. |
| Ders Kaynakları |
Okay, A. (2012). Sponsorluk, Der Yayınları.
Avunduk, Y. (2021). Sponsorluk Yönetimi, Gazi Kitabevi. |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Dersin tanıtımı ve dersle ilgili temel bilgilerin verilmesi | Ders |
| 2 | Sponsorluk Kavramı | Ders Tartışmalı Ders |
| 3 | Sponsorluğun Gelişimi, Tarihsel Süreci | Ders Tartışmalı Ders |
| 4 | Sponsorluğun Diğer Disiplinlerle İlişkisi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 5 | Sponsorluktan Ayrımlaştırılması Gereken Diğer Kavramlar | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 6 | Sponsorluğun Amacı ve Önemi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 7 | Sponsorluğun Reklam Amacı | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 8 | Sponsorluğun Pazarlama Amacı | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 9 | Sponsorluğun Halkla İlişkiler Amacı | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 10 | Sponsorluk Alanları | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 11 | Spor Sponsorluğu | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
| 12 | Kültür ve Sanat Sponsorluğu | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
| 13 | Sosyal Sponsorluk ve Çevre Sponsorluğu | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
| 14 | Sponsorluk Planlama ve Stratejileri | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Sponsorlukla ilgili teorik bilgileri edinir. | |||
| Sponsorluğun halkla ilişkiler, pazarlama ve reklamdaki önemini kavrar. | |||
| Sponsorluk alanlarına dair teorik bilgileri edinir ve güncel örnekleri analiz edebilir. | |||
| Sponsorluk sürecini planlayabilir. | |||
| Sponsorluk stratejileriyle ilgili güncel bilgileri edinir ve örnekleri analiz edebilir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Sponsorlukla ilgili teorik bilgileri edinir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Sponsorluğun halkla ilişkiler, pazarlama ve reklamdaki önemini kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Sponsorluk alanlarına dair teorik bilgileri edinir ve güncel örnekleri analiz edebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Sponsorluk sürecini planlayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Sponsorluk stratejileriyle ilgili güncel bilgileri edinir ve örnekleri analiz edebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |