EN
  • Anasayfa
  • REK237 Reklam ve Kültür (2025 - 2026 / 3. Yarıyıl)
  • EN
REK237 - Reklam ve Kültür
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Reklam ve Kültür REK237 3 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
REKLAMCILIK
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Örgün, yüz yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Ali ARICI
Ders Veren
Amaç

Dersin temel amacı, kültür ve kültürlerarası iletişimin temel kavramlarını açıklamak, küreselleşme ve reklama yansımalarının etkilerini güncel örnekler ve konular eşliğinde tartışmaktır.

Ders İçeriği

Kültür, iletişim, kültürlerarası iletişim ile ilgili kavramların açıklanması, küreselleşme ve reklamlarda yer alan kültürel göstergelere ilişkin konular

Ders Kaynakları Bauman, Zygmunt. Küreselleşme, İstanbul:Ayrıntı Yayınları, 2010. Küçükerdoğan, Rengin. Reklamda Kültürlerarasılık: Reklam İletişiminde Yerel Küresel Göstergeler. İstanbul: Es Yayınları, 2009. Çelik, Candan. Uluslarası Reklamcılıkta Kültürün Etkileri.İstanbul: İstanbul Üniversitesi Basımve yayınevi Müdürlüğü,2005.
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS 4,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Kültür kavramı, türleri, unsurları ve özellikleri Ders Sözlü
2 Kültür kavramı, türleri, unsurları ve özellikleri II Ders Sözlü
3 Kültür kavramının tarihçesi ve günümüzdeki önemi Ders Sözlü
4 Reklam kavramı, türleri, işlevleri ve günümüzdeki karşılığı Ders Sözlü
5 Reklam kavramı, türleri, işlevleri ve günümüzdeki karşılığı II Ders Sözlü
6 Reklam stratejileri ve kitle iletişim Ders Sözlü
7 Reklam stratejileri ve kitle iletişim II Ders Sözlü
8 Reklamın ekonomik ve kültürel etkileri Ders Sözlü
9 Reklamın ekonomik ve kültürel etkileri II Ders Sözlü
10 Ekonomik sistemler ve küreselleşme Ders Sözlü
11 Dijital teknolojiler çerçevesinde reklam ve kültür etkileşimi Ders Sözlü
12 Dijital teknolojiler çerçevesinde reklam ve kültür etkileşimi II Ders Sözlü
13 Popüler kültür ve reklamın kültürel etkisinin örneklendirilmesi Ders Sözlü
14 Popüler kültür ve reklamın kültürel etkisinin örneklendirilmesi II Ders Sözlü
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Reklamın kültürel yaşamla olan bağıntısını açıklayabilme Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Reklamcılığın toplumsal yaşam içindeki yerini ve önemini kavrayabilme Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Reklamcılık alanın; bilimle, sanatla ve güncel yaşamla bağlantısını anlayabilme Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Reklamın işlevlerinin ve amaçlarının tarihsel süreç içinde nasıl değiştiğini kültürel bağlamda değerlendirebilme Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Güncel reklam kampanyaları çerçevesinde sektörün kültürel yaşamdaki etkisini tartışabilme Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
Reklamın kültürel yaşamla olan bağıntısını açıklayabilme - - - - - - - - - - - - -
Reklamcılığın toplumsal yaşam içindeki yerini ve önemini kavrayabilme - - - - - - - - - - - - -
Reklamcılık alanın; bilimle, sanatla ve güncel yaşamla bağlantısını anlayabilme - - - - - - - - - - - - -
Reklamın işlevlerinin ve amaçlarının tarihsel süreç içinde nasıl değiştiğini kültürel bağlamda değerlendirebilme - - - - - - - - - - - - -
Güncel reklam kampanyaları çerçevesinde sektörün kültürel yaşamdaki etkisini tartışabilme - - - - - - - - - - - - -
Ortalama Değer - - - - - - - - - - - - -