| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Reklam ve Kültür | REK237 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | REKLAMCILIK |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Örgün, yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Ali ARICI |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Dersin temel amacı, kültür ve kültürlerarası iletişimin temel kavramlarını açıklamak, küreselleşme ve reklama yansımalarının etkilerini güncel örnekler ve konular eşliğinde tartışmaktır. |
| Ders İçeriği |
Kültür, iletişim, kültürlerarası iletişim ile ilgili kavramların açıklanması, küreselleşme ve reklamlarda yer alan kültürel göstergelere ilişkin konular |
| Ders Kaynakları |
Bauman, Zygmunt. Küreselleşme, İstanbul:Ayrıntı Yayınları, 2010.
Küçükerdoğan, Rengin. Reklamda Kültürlerarasılık: Reklam İletişiminde Yerel Küresel Göstergeler. İstanbul: Es Yayınları, 2009.
Çelik, Candan. Uluslarası Reklamcılıkta Kültürün Etkileri.İstanbul: İstanbul Üniversitesi Basımve yayınevi Müdürlüğü,2005.
|
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Kültür kavramı, türleri, unsurları ve özellikleri | Ders Sözlü |
| 2 | Kültür kavramı, türleri, unsurları ve özellikleri II | Ders Sözlü |
| 3 | Kültür kavramının tarihçesi ve günümüzdeki önemi | Ders Sözlü |
| 4 | Reklam kavramı, türleri, işlevleri ve günümüzdeki karşılığı | Ders Sözlü |
| 5 | Reklam kavramı, türleri, işlevleri ve günümüzdeki karşılığı II | Ders Sözlü |
| 6 | Reklam stratejileri ve kitle iletişim | Ders Sözlü |
| 7 | Reklam stratejileri ve kitle iletişim II | Ders Sözlü |
| 8 | Reklamın ekonomik ve kültürel etkileri | Ders Sözlü |
| 9 | Reklamın ekonomik ve kültürel etkileri II | Ders Sözlü |
| 10 | Ekonomik sistemler ve küreselleşme | Ders Sözlü |
| 11 | Dijital teknolojiler çerçevesinde reklam ve kültür etkileşimi | Ders Sözlü |
| 12 | Dijital teknolojiler çerçevesinde reklam ve kültür etkileşimi II | Ders Sözlü |
| 13 | Popüler kültür ve reklamın kültürel etkisinin örneklendirilmesi | Ders Sözlü |
| 14 | Popüler kültür ve reklamın kültürel etkisinin örneklendirilmesi II | Ders Sözlü |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Reklamın kültürel yaşamla olan bağıntısını açıklayabilme | Yazılı Sınav Sözlü Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Reklamcılığın toplumsal yaşam içindeki yerini ve önemini kavrayabilme | Yazılı Sınav Sözlü Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Reklamcılık alanın; bilimle, sanatla ve güncel yaşamla bağlantısını anlayabilme | Yazılı Sınav Sözlü Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Reklamın işlevlerinin ve amaçlarının tarihsel süreç içinde nasıl değiştiğini kültürel bağlamda değerlendirebilme | Yazılı Sınav Sözlü Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Güncel reklam kampanyaları çerçevesinde sektörün kültürel yaşamdaki etkisini tartışabilme | Yazılı Sınav Sözlü Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Reklamın kültürel yaşamla olan bağıntısını açıklayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Reklamcılığın toplumsal yaşam içindeki yerini ve önemini kavrayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Reklamcılık alanın; bilimle, sanatla ve güncel yaşamla bağlantısını anlayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Reklamın işlevlerinin ve amaçlarının tarihsel süreç içinde nasıl değiştiğini kültürel bağlamda değerlendirebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Güncel reklam kampanyaları çerçevesinde sektörün kültürel yaşamdaki etkisini tartışabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |