• Anasayfa
  • REK214 Marka ve Yönetimi (2020 - 2021 / 4. Yarıyıl)
  • EN
REK214 - Marka ve Yönetimi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Marka ve Yönetimi REK214 4 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
REKLAMCILIK
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Ders yüz yüze eğitim şeklinde verilmektedir.
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Ali KARPUZ
Ders Veren
Amaç

Bu dersin amacı öğrencilere temel marka kavramlarını ve marka stratejileri ile ilgili temel yaklaşımları teorik olarak kazandırmak ve öğrencilerin bu bilgileri uygulayabilmelerini sağlamaktır.

Ders İçeriği

Bu dersin içeriğini marka ile ilgili kavramlar, marka yönetimi, marka yöneticiliği, marka stratejileri, markayı tanıtmak, marka yönetiminde araştırma ve ölçme oluşturmaktadır.

Ders Kaynakları AR, Aybeniz, Akdeniz, Marka ve Marka Stratejileri 2004, Detay yayıncılık, internet ve makaleler
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri 0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri 0
Destek Dersleri 0
Ek Dersler 0
Kategori 0
Mesleki Seçmeli Dersler 0
Temel Meslek Dersleri 0
Uygulama Dersleri 0
Uzmanlık / Alan Dersleri 0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Marka kavramı, markalaşmanın tarihsel gelişimi, markanın önemi, sağladığı yararlar, günümüz pazarlamasında marka anlayışı Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim
2 Marka ligleri, marka oluşturma kararı, gerekli önkoşullar, olası marka stratejileri Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim
3 Markalama kuralları: Yayılma, daralma, tanıtım, reklam, kelime ve referans kuralları; Açıklamalar, örnekler Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim
4 Markalama kuralları: Kalite, kategori, isim, genişlemeler, arkadaşlık ve jenerik kuralları; Açıklamalar, örnekler Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim
5 Markalama kuralları: Şirket, alt marka, kardeşler, biçim ve renk kuralları; Açıklamalar, örnekler Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim
6 Markalama kuralları: Sınırlar, istikrar, değişim, ölümlülük ve tekillik kuralları; Açıklamalar, örnekler Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim
7 Marka ismi seçimi, farkındalık yaratma, ,farklılık yaratma teknikleri Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim
8 Marka ismi özellikleri, marka yaratımı teknikleri, marka değeri bileşenleri Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim
9 Marka, ambalaj ve grafik tasarım ilişkisi; tasarım, renkler, etiketler Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim
10 Marka-tüketici iletişimi, marka değerliliği, marka bağlılığı, marka bağlılığı oluşum süreçleri, önemi Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim
11 Marka bileşenleri, marka imajı, marka kimliği, marka kişiliği kavramları Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim
12 Bütünleşik pazarlama iletişimi; Marka, reklam, halkla ilişkiler ilişkisi Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim
13 Konumlandırma: Konumlandırma süreci, konumlandırma stratejisinin seçimi, yeniden konumlandırma Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim
14 Marka tescili ve hukuksal koruma Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim
Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Bu dersin sonunda öğrenci marka ile ilgili temel kavramları ayırt edebilecektir. Yazılı Sınav Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Bu dersin sonunda öğrenci pazarlama iletişimi araçları ile marka yönetiminin ilişkisini kurabilecektir. Yazılı Sınav Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Bu dersin sonunda öğrenci marka yönetiminin önemini ve ilkelerini öğrenebilecektir.. Yazılı Sınav Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Bu dersin sonunda öğrenci temel marka stratejilerini uygulayabilecektir. Yazılı Sınav Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Bu dersin sonunda öğrenci marka yönetimi ile ilgili ölçümleme gerçekleştirebilecektir. Yazılı Sınav Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
Bu dersin sonunda öğrenci marka ile ilgili temel kavramları ayırt edebilecektir. - - - - - - - - - - - - -
Bu dersin sonunda öğrenci pazarlama iletişimi araçları ile marka yönetiminin ilişkisini kurabilecektir. - - - - - - - - - - - - -
Bu dersin sonunda öğrenci marka yönetiminin önemini ve ilkelerini öğrenebilecektir.. - - - - - - - - - - - - -
Bu dersin sonunda öğrenci temel marka stratejilerini uygulayabilecektir. - - - - - - - - - - - - -
Bu dersin sonunda öğrenci marka yönetimi ile ilgili ölçümleme gerçekleştirebilecektir. - - - - - - - - - - - - -