| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Reklam ve Fotoğrafçılık | REK220 | 4 | 3 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | REKLAMCILIK |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim. |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Ali KARPUZ |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Reklam fotoğrafçılığına ait temel sahip olmak. Reklam fotoğrafı üretim teknik ve yöntemlerine ait bölü sahip olmak, bu bilgiler ışığında projeler geliştirerek ve dış mekanda uygulamalar yapmak. |
| Ders İçeriği |
Reklam fotoğrafı alanında karşılaşılan tasarıma dönük problemlerin çözümü. Farklı kullanım alanları için tasarım ilkeleri ışığında fotografik uygulamalar. |
| Ders Kaynakları |
Reklam Fotoğrafçılığı, Metin Kasım, Çizgi Kitabevi Yayınları
|
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Reklam ve tanıtım fotografı kavramı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim |
| 2 | Reklam fotoğrafında tasarım | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim |
| 3 | Foto-grafik yöntemler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim |
| 4 | Reklam fotoğrafında dış mekan kavramı ve görüntü düzenleme | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim |
| 5 | Dış mekan reklam fotoğrafı tasarım ve uygulama | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim |
| 6 | Reklam fotoğrafında stüdyo kullanımı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim |
| 7 | Stüdyo ve sürekli ışık kavramı, tungsten ve halojen | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim |
| 8 | Stüdyo ve elektronik flaş kullanımı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim |
| 9 | Stüdyo ışıklarıyla çalışma ve farklı ışık kaynaklarının bir arada kullanımı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim |
| 10 | Reklam fotoğrafında farklı bakış açıları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim |
| 11 | Reklam fotoğrafı çekim teknikleri uygulama-1 | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim |
| 12 | Reklam fotoğrafı çekim teknikleri uygulama-2 | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim |
| 13 | Reklam fotoğrafı çekim teknikleri uygulama-3 | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim |
| 14 | Reklam fotoğrafı çekim teknikleri uygulama-4 | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Reklam fotoğrafçılığına ait temel bilgilere sahip olur. | Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
| Bir reklam fotoğrafının sahip olması gereken nitelikleri bilir. | Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
| Fotoğraf stüdyosu ekipman ve aparatlarını kullanabilir. | Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
| Reklam fotoğrafında aydınlatma tekniklerini etkili bir biçimde kullanabilir. | Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
| Stüdyo ya da dış mekanda tanıtıma yönelik ürün ve model fotoğrafı çekebilir. | Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Reklam fotoğrafçılığına ait temel bilgilere sahip olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Bir reklam fotoğrafının sahip olması gereken nitelikleri bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Fotoğraf stüdyosu ekipman ve aparatlarını kullanabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Reklam fotoğrafında aydınlatma tekniklerini etkili bir biçimde kullanabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Stüdyo ya da dış mekanda tanıtıma yönelik ürün ve model fotoğrafı çekebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |