| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| İmaj Yönetimi | REK232 | 4 | 3 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | REKLAMCILIK |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Ebru YILMAZ |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Halkla ilişkiler ve reklamın temel fonksiyonlarından biri olan imaj yönetimi kavramını tüm yönleriyle öğrenciye kavratmaktır. |
| Ders İçeriği |
Bu ders kapsamında kişilerarası ilişkiler bağlamında kişisel imajı oluşturan öğeler, ilk izlenimin önemi, imaj yönetimi ve kişisel imaj yönetiminde sözsüz iletişimin önemine gündelik yaşamdan örneklerle kültürler ve kültürlerarası düzeyde ele alınmaktadır. |
| Ders Kaynakları |
Ayla Okay, Kurum Kimliği, İstanbul: Derin Yayınları, 7.b., 2013.
Yasin Bulduklu, İmaj yönetimi Yaklaşımlar, Taktikler ve Stratejiler, Literatürk Academia, 2015.
Ayla Okay & Aydemir Okay, Halkla İlişkiler Kavram Strateji ve Uygulamaları, İstanbul: Der Yayınları, 2012
|
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | İmaj Kavramının Tanımı ve Kapsamı | Ders |
| 2 | İmajın Oluşumu, Öğeleri ve Çeşitleri | Ders |
| 3 | İmaj Oluşturmanın Safhaları | Ders |
| 4 | Bir Halkla İlişkiler İlişkiler Fonksiyonu Olarak İmaj Yönetimi | Ders |
| 5 | Kurum İmajı Kavramı | Ders |
| 6 | Kurum İmajını Oluşturan Unsurlar | Ders |
| 7 | Kurum imajı ve Kurum Kimliği İlişkisi | Ders |
| 8 | Ara sınav | Ders |
| 9 | Kurum Kimliğinin Oluşturulması | Ders |
| 10 | Kurum Kimliğinin Unsurları (Kurum Felsefesi, Kurumsal Dizayn, Kurumsal İletişim ve Kurumsal Davranış) | Ders |
| 11 | Kurum Kültürü | Ders |
| 12 | Kurumsal İtibar Yönetimi | Ders |
| 13 | İmaj Yönetimde Araştırma ve Değerlendirme | Ders |
| 14 | İmaj Yönetimi Kapsamında Örnek Vaka İncelemeleri | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Kurumsal imaja yönelik tanımlardan en az 5 tanesini sınıflandırır | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Kurumsal imaj unsurlarından en az 4’ünü doğru bir şekilde açıklar | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| İmaj oluşumu aşamasındaki kavramları analiz eder. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Kurumun istediği imaj ile hedef kitlelerde oluşmuş olan imajı (imaj boşluğunu) karşılaştırır | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Grup Çalışması Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| İmaj yaratımı bağlamında medya araçlarının önemini açıklar ve medya araçlarını önemleri açısından karşılaştırır. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Grup Çalışması Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kurumsal imaja yönelik tanımlardan en az 5 tanesini sınıflandırır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Kurumsal imaj unsurlarından en az 4’ünü doğru bir şekilde açıklar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| İmaj oluşumu aşamasındaki kavramları analiz eder. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Kurumun istediği imaj ile hedef kitlelerde oluşmuş olan imajı (imaj boşluğunu) karşılaştırır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| İmaj yaratımı bağlamında medya araçlarının önemini açıklar ve medya araçlarını önemleri açısından karşılaştırır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |