| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Motorlu Taşıtlar Mekaniği | OTO110 | 2 | 3 + 1 | 4,0 |
| Birim Bölüm | HİBRİD VE ELEKTRİKLİ TAŞITLAR TEKNOLOJİSİ |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Fazıl AKGÜN (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Taşıtların hareket halinde maruz kaldıkları dirençleri tanıyabilmek ve yorum yapabilmek. |
| Ders İçeriği |
Taşıt statiği, Taşıt dinamiği, taşıt hareketleri, ilgili parametreleri kavrayabilmek. Taşıtların hareketi esnasında maruz kaldığı kuvvetler ile ivmelenme ve frenleme davranışlarının analizi |
| Ders Kaynakları |
Selim ÇETİNKAYA, Taşıt Mekaniği, ANKARA, 2005
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 10 | 40 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 4 | 2 | 8 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 4 | 5 | 20 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 3 | 1 | 3 |
| Final | Final | 20 | 1 | 20 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 101 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,96 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Giriş, motor karakteristikleri | |
| 2 | Kavramalar | |
| 3 | Vites kutuları, transmisyon milleri | |
| 4 | Diferansiyel ve akslar | |
| 5 | Tekerlek ve lastik mekaniği | |
| 6 | Taşıt aerodinamiği | |
| 7 | Yokuş, ivme dirençleri, doğrusal taşıt hareketlerinde kuvvetler | |
| 8 | Frenleme performansı ve frenler | |
| 9 | Süspansiyon sistemleri | |
| 10 | Süspansiyon Sistemleri | |
| 11 | Şasi ve karoseri | |
| 12 | Taşıt kullanım karakteristikleri ve direksiyon sistemleri | |
| 13 | Tahrik kuvvetlerinin viraj yeteneğine etkisi | |
| 14 | Sürüş karakteristikleri |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Taşıt- yol Aerodinamiğini öğrenmek | |||
| Taşıtlarda Fren Mekaniğini öğrenmek | |||
| Taşıtlarda Doğrusal hareketleri kavramak | |||
| Taşıt hareket Dirençleri öğrenmek |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Taşıt- yol Aerodinamiğini öğrenmek | 2 | 4 | 5 | 5 | - | - | - | - | 5 | 5 | 5 | 4 | ;
| Taşıtlarda Fren Mekaniğini öğrenmek | 4 | 4 | 5 | 5 | - | - | - | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | ;
| Taşıtlarda Doğrusal hareketleri kavramak | 2 | 5 | 5 | 5 | - | - | - | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | ;
| Taşıt hareket Dirençleri öğrenmek | 2 | 5 | 4 | 5 | - | - | - | - | 4 | 5 | 3 | 5 | ;
| Ortalama Değer | 2,5 | 4,5 | 4,75 | 5 | - | - | - | 2,5 | 4,25 | 5 | 4,5 | 4,5 |