| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Elektrikli Araçlar ve Şarj İstasyonları | MEK202 | 4 | 3 + 1 | 5,0 |
| Birim Bölüm | HİBRİD VE ELEKTRİKLİ TAŞITLAR TEKNOLOJİSİ |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Tam zamanlı |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Emre ALTINKAYA (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Elektrikli araçların ve şarj istasyonlarının teknik içeriklerini irdelenmektedir. |
| Ders İçeriği |
Elektrikli araçların temelleri / Elektrikli araçlarda enerji yönetimi / Elektrikli araç entegrasyonunun dağıtım şebekesine etkisinin incelenmesi / şarj istasyon yapıları |
| Ders Kaynakları |
Ders konuları ile ilgili tüm kaynaklar.
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 5,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Elektrikli taşıtlar hakkında giriş bilgilendirmesi | Ders |
| 2 | Hibrid taşıtlar hakkında giriş bilgilendirmesi | Ders |
| 3 | Elektrikli taşıtlar için Enerji Kaynakları | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 4 | Elektrik Makineleri Üzerine genel altyapı bilgilendirmesi | Ders Gösterim |
| 5 | Hibrid elektrikli taşıtlarda enerji yönetimine giriş | Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
| 6 | Hibrid elektrikli taşıt yapıları | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
| 7 | Hibrid elektrikli taşıt enerji yönetimi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
| 8 | Ara Sınav | Ders |
| 9 | Elektrikli taşıtlarda enerji yönetimi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
| 10 | Enerji depolama üniteleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
| 11 | Piller | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
| 12 | Şarj istasyonu temelleri | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Gösterim |
| 13 | Proje çalışması (simülasyon) | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Gösterim |
| 14 | Proje çalışması 2 (simülasyon) | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Gösterim |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Elektrikli araç ve Hibrid & Elektrikli araç yapılarını bilir, araçlar üzerindeki temel elektronik devre yapılarını bilir, Elektrikli araçlar için temel şarj istasyon yapılarına hakim olur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Elektrikli araç ve Hibrid & Elektrikli araç yapılarını bilir, araçlar üzerindeki temel elektronik devre yapılarını bilir, Elektrikli araçlar için temel şarj istasyon yapılarına hakim olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |