| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Yenilenebilir Enerji Kaynakları | ENE108 | 4 | 2 + 0 | 2,0 |
| Birim Bölüm | HİBRİD VE ELEKTRİKLİ TAŞITLAR TEKNOLOJİSİ |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Anlatım, soru cevap, sunum |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Şahabettin HASAR (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Yenilenebilir enerji kaynaklarını ve özelliklerini tanıma |
| Ders İçeriği |
Yenilenebilir enerji kaynakları, ekonomik durumu, güneş enerjisi, rüzgar enerjisi, biyokütle kullanımı, jeotermal enerji, parabolik toplayıcılar, güneş pilleri, dalga enerjisi, enerji sistemlerinin simülasyonu |
| Ders Kaynakları |
Enerji Üretimi, İletim ve Dağıtımı
|
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 2,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Enerji ve Enerji Çeşitleri | Ders |
| 2 | Yenilenebilir Enerji ve Çeşitleri | Ders |
| 3 | Hidroelektrik Santraller | Ders |
| 3 | Hidroelektrik Santraller | Ders |
| 5 | Jeotermal Enerji | Ders |
| 6 | Rüzgar Enerji Santralleri | Ders |
| 7 | Rüzgar Türbinlerinin Yapısı ve Çeşitleri | Ders |
| 7 | Rüzgar Türbinlerinin Yapısı ve Çeşitleri | Ders |
| 9 | Rüzgar Hızı ve Güç Arasındaki İlişki | Ders |
| 10 | Atmosferik Şartların Rüzgar Gücü Üzrindeki Etkileri | Ders |
| 11 | Güneş Enerji Santralleri | Ders |
| 12 | Güneş Pilleri ve Çeşitleri | Ders |
| 13 | Şebekeden Bağımsız ve Bağımlı Sistemler | Ders |
| 14 | Güneş Panellerinin Verimi | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Fosil yakıtlarla ilgili verilerin toplanarak, sorunlar ve çözümlerin değerlendirilmesi ve araştırılması için yorumlanması yeteneğinin geliştirilmesi. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Çağın sorunları hakkında bilgilenerek, fosil yakıtların üretimi, taşınması ve kullanımının ulusal ve küresel düzeyde ekonomik, politik, sosyal ve çevresel etkilerini kavrayabilmek. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Çok disiplinle takım çalışmasına aktif olarak iştirak edilerek fosil yakıtların çeşitli konularında İngilizce olarak yazılı ve sözel iletişim kurma yeteneğinin geliştirilmesi. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Fosil yakıtlarla ilgili verilerin toplanarak, sorunlar ve çözümlerin değerlendirilmesi ve araştırılması için yorumlanması yeteneğinin geliştirilmesi. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Çağın sorunları hakkında bilgilenerek, fosil yakıtların üretimi, taşınması ve kullanımının ulusal ve küresel düzeyde ekonomik, politik, sosyal ve çevresel etkilerini kavrayabilmek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Çok disiplinle takım çalışmasına aktif olarak iştirak edilerek fosil yakıtların çeşitli konularında İngilizce olarak yazılı ve sözel iletişim kurma yeteneğinin geliştirilmesi. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |